باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

اولین جلسه محرمانه بهشت نشینان جدید

اولین جلسه غیر علنی شورای شهر تهران فردا در حالی برگزار می شود که هدف آن رسیدگی به یک گزارش محرمانه عنوان شده است.

اولین جلسه محرمانه بهشت نشینان جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسات روزهای یکشنبه در دوره گذشته شورای شهر پایتخت بر خلاف جلسات سه شنبه هر هفته  غیر علنی بود که با روی کار آمدن شورای پنجم جلسات یکشنبه هر هفته همانند سه شنبه علنی اعلام شد و اصحاب رسانه در 10 جلسه ابتدایی شورای پنجم شهر تهران حضور داشتند.

 اعضا در دهمین جلسه شورا اعلام کردند که نیاز است جلسه یازدهم شورای شهر تهران، ری و تجریش  یکشنبه (فردا)  برای رسیدگی به گزارش های محرمانه  غیر علنی برگزار شود و برای این تصمیم رای گیری کردند.

این اولین بار است که شورای پنجم طی چهل روز گذشته جلسه غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌کند و همین موضوع انتقادات برخی از اصحاب رسانه را نیز در بر داشته است .

در این خصوص افشین حبیب زاده عضو و معاون نظارت شورای شهر تهران با اشاره به بررسی گزارش محرمانه سازمان بازرسی کل کشور در شورای شهر گفت: گزارش هایی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود بنابراین جلسه یکشنبه شورای پنجم به صورت غیرعلنی برگزار خواهد شد.

افشین حبیب‌زاده، معاون نظارت شورای شهر، معتقد است که برگزاری جلسه غیرعلنی با موافقت دوسوم اعضای شورای شهر به هیچ وجه غیرطبیعی نیست و برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی با اهداف مشخص از صحن شورا  اخبار نادرست منتشر می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه طبق قانون، شورا می‌تواند در مواقعی که دو سوم اعضا تشخیص دهند، جلسه غیرعلنی داشته‌ باشد، گفت: شورا بر اساس موضوعاتی که در دستور کار خود دارد به این نتیجه رسید که جلسه روز یکشنبه غیرعلنی باشد تا به دستوراتی محرمانه رسیدگی شود چرا که گزارش هایی که از سوی نهادهای نظارتی به دست شورا رسیده است، جنبه محرمانه دارد و باید در یک جلسه غیرعلنی بررسی شود.

حبیب‌زاده جزئیات بیشتر درباره محتوای گزارش‌ها ارائه نداد، و با اشاره به نام این سازمان گفت: متولی این گزارش سازمان بازرسی کل کشور است. اینکه برخی اینگونه تلقی می‌کنند، شورا از مصوبه خود درباره علنی بودن جلسات تخطی کرده است، اشتباه است.

بر اساس آیین‌نامه شورا، همه جلسات باید به صورت علنی برگزار شود، مگر آنکه دو سوم اعضا رای به غیرعلنی بودن جلسه بدهند. این در حالی است که تمام جلسات یکشنبه  شورای چهارم بر خلاف آیین‌نامه بدون حضور خبرنگاران بود.

لازم به ذکر است؛ در جلسه دهم شورای پنجم ، محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران علت برگزاری غیرعلنی جلسه یازدهم را بررسی نامه و گزارش محرمانه یکی از سازمان‌های نظارتی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/

جلسه یکشنبه شورای شهر پایتخت غیر علنی برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار