حجت الاسلام و المسلمین منتظری:

قوه قضاییه با تهمت و انگ سیاسی عقب نمی‌کشد/ تضعیف قوه به نفع دشمن است

دادستان کل کشور گفت: قوه قضاییه با تهمت و انگ سیاسی افرادی که با پشتیبانی دشمن تغذیه‌ می‌شوند، عقب نمی‌کشد و دست از اجرای عدالت برنمی‌دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس پیشگیری ناجا که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های بزرگ الهی برای نیروهای انتظامی، فراهم شدن زمینه خدمتگزاری به مردم است و امیدوارم این هفته بستری باشد که مردم با جانفشانان امنیت و خدمتگزاران خود در این عرصه آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: امنیت از جمله نعمت‌های بزرگی است که خداوند به یک ملت ارزانی می‌دارد. در همین راستا نبی اکرم(ص) فرمودند:« امنیت و عافیت دو نعمتی است که مکفور و پوشیده مانده‌اند و توجه مستقیم و مستمری به آن‌ها نمی‌شود». هر چند که من و شما از این دو نعمت برخورداریم، اما به آن توجهی نداریم. یک شب اگر به درد دندان یا سنک کلیه مبتلا شوید، خواب از چشم شما می‌افتد و فریادتان بلند می‌شود، بنابراین وقتی سالم هستیم، قدر سلامتی و آرامش را نمی‌دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه امنیت از سلامت هم مهم‌تر است، تصریح کرد: اگر امنیتی در شهر، کشور، محله و خانه نباشد، هیچ چیز در جای خود نخواهد بود و هیچ کس از زندکی لذتی نمی‌برد.

دادستان کل کشور گفت: امروز در منطقه و کشور‌هایی مثل عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن و میانمار شاهد جنایات وحشتناک و نسل کشی‌های فراونی هستیم و لذا ببینید اگر امنیت نباشد، مردم در چه جهنمی به سر می‌برند.

وی افزود: اقتصاد، رفاه، پیشرفت علمی و هر عرصه‌ی دیگری و هر آرامشی مرهون بودن و داشتن فضا و جامعه‌ای امن است.

دادستان کل کشور ادامه داد: ما امروز به لطف پروردگار و امام زمان(عج) و رهبری و تلاش نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی از نعمت بزرگ امنیت برخوداریم و باید شاکر آن باشیم که شکر نعمت موجب افزایش آن می‌شود.

وی با بیان اینکه شکر این نعمات، خوب انجام دادن وظایف است، گفت: هر کس در هر جا و در هر کاری که مشغول به انجام آن است، در حال تلاش، کوشش و خدمت رسانی است، چه در علم، دانشگاه و اداره و چه در هر کجای این کشور، اگر قدر نعمت امنیت را بداند، خداوند امنیت را مستدام خواهد کرد، اما اگر با عملکرد خود فضا را با نظام ملتهب کنیم، خسران نعمت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر قدر این شهدایی که در دفاع از امنیت کشور در راه مبارزه با خیانتکاران، جلوگیری از مواد مخدر، مقابله با تروریسم و دفاع از حرم جان خود را از دست دادند همانند افرادی از جمله حججی که نمادی برای خانواده های شهدا شد را ندانیم، کفران نعمت کرده‌ایم که متاسفانه این موضوع در برخی مواقع دیده می‌شود و عده‌ای فضای نامناسبی را با نظام جمهوری اسلامی به نفع خود و دشمنان رقم می‌زنند که به ضرر همگان خواهد شد.

حفظ انسجام و هم افزایی تکلیف همه مسئولان سه قوه است

دادستان کل کشور افزود: نزاع و اختلاف بر جان همگان انداختن و ایجاد شکاف در جامعه ثبات کشور را به مخاطره می‌اندازد و در راستای اهداف شوم دشمن قدرت را تضعیف خواهد کرد. امروز استکبار با تمام قدرت در مقابل نظام جمهوری اسلامی صف‌آرایی کرده و ایستاده و صراحتا هم می‌گوید به دنبال براندازی است، حال حفظ انسجام، همدلی و هم‌افزایی تکلیف ما مسئولان در تمام قوا است و سه قوه در کنار هم می‌توانند کشور را پیش ببرند و متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که عده ای به دنبال تضعیف سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه هستند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از مسئولان گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی می‌گویند من مسئولان را حمایت می‌کنم، به این معنا نیست که آسیب‌ها را نمی‌بینند، در زندگی خصوصی هر شخصی مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات را پیش غریبه و همسایگان مطرح نمی‌کند، اگر ما در درون خود مشکل داریم، نباید اجازه دهیم دشمن سوء استفاده کند. بنابراین امروز تضعیف قوا و به خصوص قوه قضاییه به نفع کسی جز دشمنان و دست‌نشانده‌های آنان در کشور نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: دشمن از مدت‌ها قبل این پروژه را کلید زده تا دستگاه‌هایی که در برابری کج‌روی‌ها و نفوذ دشمن تلاش می‌کنند را تضعیف کند.

دشمن به دنبال سلب اعتماد عمومی مردم از قوه قضاییه است

دادستان کل کشور با اشاره به تاریخچه عملکرد 38 ساله قوه قضاییه پس از انقلاب افزود: ضعف‌ها و اشکالات و آسیب‌ها را نادیده نمی‌گیریم، اما مجموعه عملکردها را که می‌بینیم مثل حضور همیشگی ضابطان قوه قضاییه در برابر فتنه‌ها و فرقه‌های منافقان و ایستادگی و حفظ امنیت کشور مثبت است و استراتژی دشمن همواره تضعیف این قدرت‌ها و نقاط مثبت است. دشمن همواره به دنبال سلب اعتماد عمومی مردم از قوه قضاییه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است. برنامه‌ آن ها این است که چهره مسئولان و خادمان را در میان مردم از طریق تهمت‌ها در فضای مجازی مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: در یک فضای گسترده با جعل و دروغ و تزویر نسبت به رئیس قوه قضاییه تهمت می‌زنند که شاهد بودیم همه مسئولان امنیتی و اطلاعاتی آن را تکذیب کردند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین منتظری افزود: یکی از بزرگترین رسالت‌های قوه قضاییه برخورد با عوامل نفوذ در دستگاه‌های مختلف کشور است و لذا وقتی آنها این برخورد قاطع را می‌بینند، بیکار نمی‌نشینند و از طریق فضای مجازی دست به تخریب و تضعیف می‌زنند و برنامه‌هایشان را پیاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ما می دانیم که عوامل نفوذی از کجا تغذیه می شوند و عوامل بیرونی مانند آمریکا اسرائیل و انگلیس چگونه آنها را تقویت می‌کنند و رسانه‌هایشان با هدف براندازی نظام در اختیارشان قرار می‌دهند و از این عوامل نفوذی سواری می‌گیرند و چهار روز دیگر این ها را مانند دستمال کثیف به سطل آشغال می‌اندازند، همان طور که با شاه برخورد کردند، اما قوه قضاییه با اقتدار ایستاده است و در مقابل این دروغ ها و تهمت‌ها ذره‌ای از اجرای عدالت دست نمی‌کشد.

دادستان کل کشور ادامه داد: ملت ایران نیز با هدایت رهبری هرگز تسلیم این کارهای مزبورانه نمی شود، این دروغ‌ها به تعبیر قرآن مانند کف روی آب است و هیچ وقت دوام نخواهد داشت و اگر قوه قضاییه به رسالت خود که برخورد با جرم و مجازات مجرمان است، عمل کند، باید مورد تشویق قرار بگیرد، نه آن که عده ای در درون کشور دست به تخریب آن بزنند، البته قوه قضاییه باید عدالت را رعایت کند و در درون خود صیانت کند. اگر ضعف‌هایی داریم دلیل به تضعیف‌ کردن قوه نمی‌شود و قوه همواره با هر جریان و گروهی با عدالت برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: هر وقت قوه قضاییه می‌خواهد با هر جریان سیاسی و مهره‌ای قوی در کشور بر اساس قانون برخورد کند، به آن انگ سیاسی می زنند. قوه وقتی با معاون و نزدیکان رئیس جمهور سابق برخورد کرد یا با نزدیکان دولت فعلی برخورد کرد، به آن انگ سیاسی زدند، اما همه این را بدانند که اگر فکر می‌کنند با این انگ‌های سیاسی قوه قضاییه عقب می‌کشد، اشتباه می‌کنند. قوه قضاییه نمی‌تواند به دلیل منع قانونی و اخلاقی همه جزئیات پرونده‌ها را مطرح کند و در طرح کردن جزئیات پرونده‌ها تنها مردم نیستند که می‌شنوند و دشمن هم می‌شنود و آسیب‌ها را می‌بیند، اما اسناد و مدارک برای مسائل و پرونده‌ها موجود است.

اجرای عدالت، وظیفه قوه قضاییه است

وی اضافه کرد: عده‌ای تا تریبون به دست می‌آورند انگ می‌زنند، اما قوه با هر کس و در هر جایی بر اساس مدارک و مستندات برخورد می‌کند و از این عناوین واهمه‌ای ندارد. وظیفه قوه قضاییه اجرای عدالت است و موظف است تا مجرمان را به حال خود رها نکند و بی‌گناه را نیز تنبیه نکند. ما در برخورد با مجرمان به ویژه اشخاصی که حقوق مردم و جامعه را ضایع می‌کنند، کوتاه نمی‌آییم و امیدوارم که خداوند متعال به ما عقل و تدبیر بدهد که به این وظیفه مهم خود عمل کنیم.

دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی مکمل یکدیگر هستند و قوه بدون داشتن ضابط کارش پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
البته اینها صحیح است ولی نباید باعث شود برخورد قوه قضائیه هم جوری باشد که انگار کسی که گناهی مرتکب نشده مورد هجمه بیخود قرار گیرد
آخرین اخبار