سردار آبنوش عنوان کرد:

جامعه هنری به ابعاد شخصیتی شهید همدانی توجه کنند

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: جامعه هنری به ابعاد شخصیتی شهید همدانی در ساخت فیلم توجه کنند.

جامعه هنری به ابعاد شخصیتی شهید همدانی توجه کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سردار سالار آبنوش پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهادت سردار همدانی و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دشمن از انقلاب اسلامی سیلی خورده و این موضوع اغراق نیست، اظهار کرد: همه دوست و دشمن و رصدکنندگان مسائل جهان این مهم را اذعان دارند.

وی با تأکید بر اینکه سیلی که انقلاب اسلامی به نظام سلطه زده در طول تاریخ بعد از ظهور اسلام چنین موردی نداشتیم، گفت: نظام سلطه یک‌هزار سال پیش با ظهور اسلام این سیلی را خورد و با ظهور انقلاب اسلامی نیز سیلی محکم دیگری به نظام سلطه زده شد.

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: هرچه دشمن برای کندی حرکت انقلاب و یا از بین بردن این حرکت سرمایه‌گذاری کند طبیعی است اما اگر از فرصت‌ها استفاه کنیم می‌توانیم دشمن را ناکام کنیم.

سردار آبنوش با تأکید بر اینکه آن طور که باید شخصیت سردار همدانی تبیین نشده است، تصریح کرد: گلایه من از جامعه هنری کشور و استان در همه ابعاد است؛ تمام ابعاد زندگی سردار همدانی سوژه در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، نظامی و سیاسی است.

وی با تأکید بر اینکه واقعه کربلا در اختیار جهان است که بعد از 1400 سال اسلام را از توطئه‌ها مصون کند، افزود: کربلا معناگر اسلام ناب بود و اکنون نیز افرادی در مسیر راه انقلاب قرار دارد که می‌توانند برای آیندگان الگو و اسطوره مقدس باشند.

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: سردار همدانی قبل از پیروزی قطعی انقلاب، سپاه را تشکیل داد و از ان روز خداوند دست این مرد را گرفت و مسیر را به او نشان داد.

سردار آبنوش با بیان اینکه سردار همدانی علی رغم نداشتن عشیره بزرگ و ثروت که به ظاهر لازمه سرآمد شدن یک فرد است، شاخص و سرآمد شد، ادامه داد: سردار همدانی در سه سالگی یتیم شد و از بسیاری امکانات حتی امکان تحصیلی برخوردار نشد.

وی با تأکید بر اینکه در زمان تشکیل سپاه همه سردار همدانی را به فرماندهی انتخاب کردیم، یادآور شد: در سلسله مراتب مدیریتی از بالا به پایین است اما در سپاه که یک نهاد بی‌نظیر است به این دلیل که همواره فرماندهان از نیروهای پایین انتخاب می‌شوند شاهد موفقیت هستیم.

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بیان کرد: در آن زمان اطلاعات و آموزش های اولیه را نداشتیم اما سردار همدانی از کسانی بود که شیرازه منافقین را در غرب کشور از هم پاشید و سران آنها را دستگیر کرد.

سردار آبنوش اظهار کرد: اولین مأموریت ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی جمع‌آوری خوانین و سلطنت طلب‌ها بود که دنبال سوق دادن جامعه به تفکر شاهنشاهی بودند.

وی با اشاره به نقش سردار همدانی در مقابله با منافقین در همدان گفت: منافقین بسیاری در همدان جولان می‌دادند که مرکز آنها در غرب کشور؛ همدان بود؛  منافقین از مخوف‌ترین سازمان‌های پیچیده امنیتی است و سردار همدانی توانست ریشه ان را در داخل بخشکاند.

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) استعداد و شکوفایی سردار همدانی را عنایت ویژه خدا به ایشان دانست و تصریح کرد: سردار همدانی دوره ای در خارج از کشور ندیده بود و تنها دوره سربازی و پاسداری را داشت اما توانست با سازماندهی خوب بلاهای عظیمی را از کشور بردارد.

سردار آبنوش با بیان اینکه در دفاع مقدس لازم به سازماندهی رزمی بود، ادامه داد: سردار همدانی لشکر انصارالحسین (ع) را سازماندهی کرد اما ما هنوز به دلیل کاهلی؛ رمز نامگذاری سپاه انصارالحسین(ع) از سوی ایشان را نفهمیدیم و اینکه چه رمزی در این اصرار وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: نام و واژه بسیار اثر دارد؛ نام هرکس را حسین و نام مقدس نمی‌گذارند، سردار همدانی تمام قدرتش را گذاشت که نام «انصارالحسین» را بر سپاه بگذارند.

معاون سابق هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به نامگذاری گردان‌ها پس از تشکیل سپاه انصارالحسین، یادآور شد: در جلسه ای ساده و بی آلایش نام گردان ها را انتخاب کردیم؛ گردان تویسرکان شهید حیدری به نام قاسم‌بن‌الحسن، حسن تاجیک ملایر به نام مسلم ابن عقیل و میرزا سلگی نام گردان نهاوند را اباالفضل(ع) گذاشتند، سپاه و گردان‌ها شکل گرفت و وارد دفاع مقدس شدیم.

سردار آبنوش با اشاره به خاطره‌ای به نقل از سردار اسدی، گفت: سردار اسدی می‌گوید فرماندهان آن روز یگان‌ها نزد امام رفتیم که مسوولیت را تحویل دهیم چراکه نگران بودیم به دلیل عدم آموزش و تکنیک‌ها و تجهیزات، تلفات زیادی دهیم.

وی با تأکید بر اینکه نسل آینده باید اثرات انعکاس و تبیین شخصیت سردار همدانی را ببینند، بیان کرد: ورود چنین اشخاصی تصادفی نبوده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنچه سردار همدانی را برجسته و شاخص کرد اخلاص او بود.

انتهای پیاک/خ

لزوم توجه به ابعاد شخصیتی سردار همدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.