نوروزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بررسی ممنوعیت تولید، حمل و واردات سلاح سرد بدون اخذ مجوز در کمیسیون حقوقی

سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت: طرحی در خصوص حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساطور و شمشیر ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی ممنوعیت تولید، حمل و واردات سلاح سرد بدون اخذ مجوز در کمیسیون حقوقیحجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۶ مهر) کمیسیون متبوع خود گفت: در نشست امروز طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده درباره حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساطور و شمشیر ارجاعی از صحن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این طرح چند ماه پس از بررسی در صحن به شورای نگهبان ارسال شد، اما این شورا با توجه به ایرادی، مجدد طرح را به مجلس ارسال کرد.

نماینده مردم رباط کریم تصریح کرد: طبق ایراد شورای نگهبان باید مشخص می‌شد که آیا سلاح سرد تنها شامل پنجه بوکس است یا سلاح‌های دیگری را نیز در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون تمامی سلاح‌های سرد را مد نظر قرارداده است، اظهار کرد: بنابراین حمل، تولید، استفاده و صادرات تمامی سلاح‌های سرد ممنوع است، مگر اینکه مجوز‌های لازم از اتحادیه دریافت شده باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز مقرر شد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ارائه کارت مددجویی و با تایید مراجع مذکور در تمامی مراحل از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار