استقبال کشاورزان از روش نوین آبیاری

صرفه جویی آب در ۴ هزار و ۳۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران

۴ هزار و ۳۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران در جهت صرفه جویی آب به آبیاری تحت فشار تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمود گرجی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‎های آبیاری تحت فشار در سطح ۴ هزار و ۳۲۰ هکتار با بانک کشاورزی قرارداد منعقد شد که ۹۰ درصد آن جذب شده است.

وی افزود: ۲۳۸ طرح با اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد ریال امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به بانک‌های مختلف معرفی شدند که تاکنون ۳۳ طرح با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال تصویب شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‎های آبیاری تحت فشار در سطح ۴ هزار و ۳۲۰ هکتار با بانک کشاورزی قرارداد منعقد شد که ۹۰ درصد آن جذب شده است.

حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون و خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی پارسال به شالیکاران پرداخت شده و برای امسال نیز تسهیلات با سود ۱۵ درصدی و باز پرداخت پنج ساله ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هشت هزار هکتار از باغ‌های مازندران زیر پوشش آبیاری تحت فشار و قطره‌ای قرار گرفته است؛ افزود: براساس مصوبه مجلس برای توسعه بهینه سازی مصرف آب در کشاورزی به ازای هر هکتار ۷ تا ۱۰ میلیون تومان در هر هکتار کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی از همه کشاورزان خواست تا برای دریافت تسهیلات اجرای طرح آبیاری نوین به جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/آ

رونق آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار