ترانزیت ۶۳ تن کشمش از بندر نوشهر

۶۳ تن کشمش شهریور امسال از کشور افغانستان به روسیه از طریق بندر نوشهر ترانزیت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در خصوص عملکرد شهریور امسال واحد قرنطینه نباتی این نهاد مستقر در بندر نوشهر گفت:۶۳ تن کشمش شهریور امسال از کشور افغانستان به روسیه از طریق واحد قرنیطنه نباتی جهاد کشاورزی مستقر در بندر نوشهر ترانزیت شد. 

وی افزود: ترانزيت كشمش يك سال گذشته از این بندر به مقدار ۶۸۳ تن از كشور افغانستان به روسيه انجام شد.

وی گفت: ۲ هزار و ۱۲۰ گلدان گل و گیاه زینتی نیز در این مدت پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی از سوی واحد قرنطینه نباتی این مدیریت از بندر این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

حسن پورمقدم گفت: در بخش واردات نیز پس از بازدید و تست‌های آزمایشگاهی، مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی شامل ۲ هزار و ۹۹۲ تن گندم خوراکی، ۳۹ هزار و ۳۸۱ تن جو دامی، ۸ هزار و ۸۰۶ تن ذرت دامی و ۸ هزار و ۶۹۶ چوب مترمکعب صادر و از این بندر ترخیص شد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با بیان اینکه ۲۰۹ ترانزیت چوب نراد یکماه گذشته از کشور روسیه به مقصد کشورعراق انجام شد، افزود: انبار‌های چندمنظوره در شهرستان نوشهر می‌تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی و کالا‌های کانتینری و یخچالی در شمال کشور تبدیل شود.

حسن پورمقدم گفت: این مجتمع با مساحت ۲۶ هزار مترمربع مجهز به فناوری نوین با امکان تبدیل به کارخانجات صنایع تبدیلی شامل ساختمان اداری، آزمایشگاه ها، اتاق کنترل و باسکول با هزینه ۶۰ میلیارد تومان در منطقه شهرپشت این شهرستان احداث شد و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت انبار‌های چندمنظوره برای تحقق منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، افزود: این منطقه به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از امکانات زیربنایی می‌تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات کشاورزی و کالا‌های کانتینری و یخچالی در شمال کشور تبدیل شود.

۴۱۴ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۸۷ گلدان، شاخه و اصله گل و گیاه زینتی در استان تولید می‌شود که هزار و ۵۷۴ بهره‌بردار در فضای گلخانه‌ای و ۲ هزار و ۷۵۷ بهره‌بردار در فضای باز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/آ

ترانزیت ۶۳ تن کشمش از کشور افغانستان به روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار