استفاده از سهمیه 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه اشتغال در روستاها

سرپرست اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام سهمیه استان برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی را حدود 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد .

استفاده از سهمیه 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه اشتغال در روستاها

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛شکر اله شیرخانی بیان کرد: امسال باید 9 هزار و 800 فرصت شغلی در استان ایجاد شود که سهم هر دستگاهی مشخص شده و با توجه به اولویت دولت برای تحقق استغال در استان ها باید مدیران هر مجموعه تمام تلاش خود را برای محقق شدن آن بکار بگیرند.

وی اظهارکرد: یکی از برنامه های دولت به منظور ساماندهی نیروهای در جستجوی کار بویژه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرای طرح کارورزی است که تاکنون در قالب این برنامه سه هزار و 370 کارورز شاغل شده اند و 16 هزار و 500 نفر از دانش اموختگان مراکز آموزش عالی در سامانه طراحی شده ثبت نام کرده اند.

شیرخانی افزود: واحدهای پذیرنده از طریق سامانه جهت بکارگیری نیروی کار خود اقدام می کنند و به مدت 6 ماه وزارت کار به هر کارورزی که انعقاد قرارداد کرده باشد، مبلغ سه میلیون و 100 هزار ریال پرداخت می کند.

وی اشتغال فراگیر را از برنامه های دولت ذکر کرد و یادآورشد: 200 هزار میلیارد ریال سهم کشور در این پروژه است که سهم استان ایلام هفت هزار میلیارد ریال است و هدف این طرح نیز ایجاد فعالیت های کسب و کار برای جوانان جویای کار است.

شیرخانی با اشاره به دیدار با فارغ التحصیلان دهلرانی عنوان کرد: تلاش در جهت جذب نیروهای بومی و توجه پیمانکاران شرکت های منطقه به جذب نیروهای بومی از اولویت هایی است که به جد در دستور کار قرار دارد.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی در دهلران اضافه کرد: توجه به اشتغال این قشر از جامعه از موضوعات مهمی است که باید مد نظر باشد.

سید حسینعلی موسوی شرکت های فعال منطقه را از ظرفیت های مهم برای اشتغال ذکر کرد و ادامه داد: ایجاد ساز و کارهای لازم برای جذب بیشتر نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد.

هم اکنون 24 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی 47،4 درصد در بخش خدمات و 24،5 درصد نیز در بخش صنعت خدمات مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/ د

سهمیه 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.