مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان دردیداربا مدیرکل صداوسیما

استان یزد از مراکز بسیار فعال در اهدای عضو

مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان گفت:در سالجاری 17 مورد اهدای عضو در استان یزد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان قبادی مدرس رشته مدیریت مراکز فراهم آوری اسپانیا به همراه تیم مرکز پیوند وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد دیدار کردند.

در این دیدار نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدا عضو ایرانیان ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل پیوند در کشور,استان یزد را از مراکز بسیار فعال و با رتبه بالا در کشور دانست.

در ادامه  قبادی مدرس رشته مدیریت مراکز فراهم آوری اسپانیا از برگزاری سیمنار آموزشی یک هفته با موضوع فراهم آوری خبر داد و افزود: در این سمینار که در مرکز همایش باقرالعوم دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است جهت بالا بردن توانمندی پرستاران و پرسنل بیمارستانها جهت تسریع در امر اهدا عضو صورت می گیرد و خواستار همکاری رسانه ای صداوسیما در ترویج این فرهنگ حسنه درجامعه شد.

 پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای یزد نیزبا تشکر ار فعالیت های این تیم در وزارت بهداشت علام آمادگی صداو سیما راجهت فرهنگ سازی امر اهدا عضو اعلام نمود و تولید محتوا را در این امر بسیار ضروری دانست.

در سالجاری 17 مورد اهدای عضو در استان یزد انجام شده است.

گفتنی است اعضای قابل اهداء از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه هاست.علاوه بر این، برخی از بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

انتهای پیام/ ی

ترویج فرهنگ اهدای عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار