معاون هنری بسیج هنرمندان استان اصفهان:

مسجد می‌تواند به آموزشگاه‌ هنری تبدیل شود

معاون هنری بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: امسال ابلاغ شد تا هسته‌های هنری در مساجد با کمک پایگاه‌های بسیج شکل گیرد و برنامه‌هایی که با مساجد سنخیت دارد در مساجد برگزار شود، امید داریم که در سال‌های آینده مساجد به آموزشگاه‌های هنری تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الله سلطانی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان در دو سال گذشته رویکرد متفاوتی به خود گرفته و آموزش محور شده است و می‌تواند به هدف خود که پرورش هنرمند متعهد است بهتر دست یابد حتی سعی کردیم جشنواره‌ها را هم آموزش محور دنبال کنیم.

وی افزود: سال گذشته از بین نخبگان هنری، تعدادی را انتخاب کردیم و 160 ساعت آموزش دادیم و در دوره آموزشی نمایش حدود 30 نفر و در دوره عکاسی 45 نفر را آموزش دادیم، امسال هم دوره عکاسی در هنرستان هنرهای زیبا به صورت دو روز در هفته برگزار خواهد شد.

معاون هنری بسیج هنرمندان استان اصفهان تصریح کرد: خلائی که در چند سال اخیر ایجاد شده این بود که احساس کردیم هنر از مساجد فاصله گرفته است در حالی که در اوایل انقلاب مساجد پایگاه هنری بودند، امسال ابلاغ شد تا هسته‌های هنری در مساجد با کمک پایگاه‌های بسیج شکل گیرد و برنامه‌هایی که با مساجد سنخیت دارد در مساجد برگزار شود، شب‌شعر از جمله آن‌هاست که با استقبال خوبی از جانب ائمه جماعات مواجه شده و امید داریم که در سال‌های آینده مساجد به آموزشگاه‌های هنری تبدیل شود.

سلطانی با اشاره به اینکه کلیه آموزش‌های بسیج هنرمندان برای بسیجیان رایگان است، یادآور شد: سعی کردیم در جشنواره‌ها نگاه بودجه‌ای نداشته باشیم، جشنواره‌ها ابزاری برای شناسایی نقاط ضعف و قوت در سازمان بسیج بوده است و به دنبال ایجاد رقابتی هستیم که در ضمن آن آموزش‌هایی هم شکل بگیرد چراکه می‌خواهیم بسیجیان را متعهد بار آوریم.

وی آسیب‌شناسی فعالیت‌های این سازمان را از دیگر وظایف بسیج هنرمندان دانست و گفت: اولین دوره سوگواره تعزیه و شبیه‌خوانی در اصفهان برگزار شد و بسیج هنرمندان اصفهان تنها سازمان بسیج در کشور است که انجمن تعزیه و شبیه‌خوانی را هم شکل داده است.

معاون هنری بسیج هنرمندان استان اصفهان تأکید کرد: حوزه بسیج حوزه انقلاب است و تولیدات ارائه شده برای ما مهم است، همواره یک سری موضوعات خاص و ویژه‌تر مثل شهدای مدافع حرم فاطمیون وجود دارد که بسیج هنرمندان کار می‌کند اما اجباری نیست دوستانی که در آموزش‌های این سازمان بوده‌اند تنها برای بسیج کار کنند اگرچه تعهد اخلاقی دارند کار ارزشمند ارائه دهند.

 

انتهای پیام/م

 

کلیه آموزش‌های بسیج هنرمندان برای بسیجیان رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.