ضرورت انتقال انرژی به روستا‌ها و مناطق مستعد توسعه

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت انتقال انرژی به روستا‌ها و مناطق مستعد توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در ششمین نشست هم اندیشی بهره برداری شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور در ارومیه افزود: انرژی از عوامل اصلی توسعه در هر کشوری محسوب می‌شود و هر کشوری که خواستار توسعه و پیشرفت است باید به بحث انرژی انرژی و توسعه زیرساخت‌های این حوزه بها بدهد.

وی با تاکید بر ضرورت انتقال انرژی به مناطق مستعد توسعه نیز گفت: اگر به مناطقی که استعداد توسعه را دارد انرژی‌های مورد نیاز مثل برق و گاز انتقال یابد، شاهد پیشرفت، تولید، رونق اقتصادی و اشتغال در این مناطق خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در تولید انرژی مشکلی وجود ندارد، ولی در کنار تولید، لازم است در بحث توزیع و انتقال این انرژی‌های تولیدی مثل برق به بخش‌های تولیدی و صنعتی اقدامات لازم نیز صورت گیرد.

سعادت گفت: اگر سرمایه گذاری و اقدامات زیرساختی لازم در حوزه انتقال انرژی به روستا‌ها و مناطق مرزی مستعد توسعه صورت نگیرد، شاهد مهاجرت مردم این مناطق به دیگر شهر‌ها و بروز مشکلات حاشیه نشینی و گسترش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی در ادامه به وجود شکاف توسعه‌ای میان استان‌های زاگرس نشین با مرکزیت کشور مثل تهران و اصفهان هم اشاره و خاطرنشان کرد: استان‌های زاگرس نشین مثل آذربایجان غربی در گذشته به علت درگیر بودن مستقیم در جنگ تحمیلی و درگیر بودن با گروهک‌های ضد انقلاب، بسیاری از فرصت‌های توسعه را از دست داده اند که لازم است امروز برای جبران این عقب ماندگی ها، توجه کافی از سوی مسئولین ملی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

شکاف توسعه ای استان های زاگرنشین با تهران جبران شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.