۳۰ روستای چهارمحال و بختیاری فاقد طرح هادی

۳۰ روستا در استان چهارمحال و بختیاری فاقد طرح هادی روستایی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز ملی روستا گفت: در سال گذشته ۹۷۹ مکان و سکونت گاه روستایی در استان شناسایی شد که از این تعداد برای ۵۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: از ۹۷۹ مکان شناسایی شده، ۳۰ روستا فاقد طرح هادی هستند که طبق برنامه ریزی انجام شده تا ابتدای سال آینده (۱۳۹۷)، طرح هادی این روستا‌ها نیز تهیه می‌شود.

رئیسی اضافه کرد: برای تکمیل طرح‌های هادی روستایی در استان به ۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: ۱۲ روستا در چهارمحال و بختیاری با عنوان هدف گردشگری مطرح است که طرح هادی در این روستا‌ها به صورت خاص گردشگری اجرا خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار تن قیر رایگان به چهارمحال و بختیاری داده شد گفت: امسال در ۲ مرحله جداگانه ۲۰ هزار تن قیر رایگان به این استان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از سال ۸۵، پنج هزار و ۶۰۰ واحد مسکن روستایی با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در چهارمحال و بختیاری بازسازی و نوسازی گردید.

رئیسی اضافه کرد: در همین مدت ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان متقاضی دریافت تسهیلات بهسازی مسکن بودند که از این تعداد به ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردید.

وی با اشاره به قرار داشتن چهارمحال و بختیاری در بین استان‌های حادثه خیز کشور ادامه داد: ۸۲۷ آبادی با بیش از ۸۸ هزار خانوار در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۱۴ آبادی با خطر پذیری بالا، ۲۹۰ آبادی با خطر پذیری نسبتاً بالا، ۲۲۴ آبادی با خطر پذیری متوسط و ۹۹ آبادی با خطر پذیری کم هستند.

۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی روستا نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

۳۰ روستا در چهارمحال و بختیاری فاقد طرح هادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.