سرپرست وزارت علوم:

دانشجوی ستاره دار نداریم

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با اشاره به تلاش دولت دوازدهم برای ایجاد فضای امیدبخش در دانشگاه ها گفت: امروز در وزارت علوم عنوانی به نام دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضروت ایجاد فضای مناسب برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی اظهار کرد: به دنبال حمایت قانونمند از تشکل‌های دانشجویی سیاسی، فرهنگی، انجمن‌های علمی و نشریه‌های دانشجویی هستیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی به بلوغ فکری مناسبی رسیده است، اضافه کرد: فعالیت‌های هدفمند دانشجویی سبب پویایی و ایجاد نشاط در فضای دانشگاهی می‌شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با اشاره به تلاش دولت دوازدهم برای ایجاد فضای امیدبخش در دانشگاه ها گفت: امروز در وزارت علوم عنوانی به نام دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.

وی تقویت پیوند جامعه با دانشگاه را سیاست اصلی وزارت علوم عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف برای برجسته شدن دانشگاه در جامعه آغاز شده است و باید در همین راستا حلقه مفقوده بین دانشگاه و جامعه شناسایی شود.

وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه‌ها باید بر اساس نیاز‌های جامعه باشد، گفت: در همین راستا آموزش‌های کارآفرینی و مهارتی مورد حمایت جدی وزارت علوم قرار می‌گیرد.
سرپرست وزارت علوم با اعلام اینکه به دنبال تحویل دانش آموختگانی هستیم که مشکل گشای جامعه باشند، افزود: در حال حاضر با بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم و اگرچه در رسالت ذاتی دانشگاه این موضوع مطرح نیست، ولی نسبت به آن نباید بی تفاوت بود.

هاشمی در رابطه با سطح بندی دانشگاه‌ها گفت: این موضوع پیچیده‌ای است و باید دانشگاه‌ها نسبت به مشکلات ملی و منطقه‌ای فعالیت تخصصی داشته باشد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

فعالیت‌های هدفمند دانشجویی سبب پویایی در فضای دانشگاهی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.