افزایش تولید نفت خام با سرمایه گزاری شرکت های خارجی در دهلران

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید گفت: با حضورسرمایه گزاران خارجی در میدان نفتی چشمه خوش دهلران میزان برداشت و تولید نفت خام افزایش خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ محسن پاکنژاد معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در بازدید  از میادین نفتی دهلران از فرآورش روزانه 180 هزار بشکه نفت خام در یونیت چشمه خوش خبر داد و گفت: در این میدان عظیم نفتی 75 هزار بشکه در روز نمک زدایی می شود.

وی افزود: تولیدنفت خام  از میادین نفتی مشترک در این منطقه که به یونیت چشمه خوش راهی می شود ، بیشتر از تعهداتی است که شرکت نفت و گاز غرب داشته واین نوید تولید بیشتر دراین مناطق را دارد.

معاون تولید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به افق آینده توسعه منطقه نفتی دهلران و چشمه خوش به عنوان میادین مشترک اشاره کرد و اظهارداشت: میدان نفتی چشمه خوش و بیات دهلران به انضمام برخی میادین نفتی مشترک در قالب یک برنامه منسجم جدید ساماندهی شده که با حضور سرمایه گزاران خارجی و با استفاده از امکانات و تجهیزات نوینی که افزایش ضریب بازیافت نفت را فراهم می آورد و به نوبه خود میزان تولید نیز افزایش خواهد یافت در دست اجراست.

پاکنژاد گفت : براساس برنامه ریزی های انجام شدده برای افزایش تولید ، ضمن ایجاد رونق اقتصادی کشور در منطقه نیز تحولات اساسی صورت می گیرد.

وی درپاسخ به این سئوال که چرا مناطق نفتی دهلران از مزایای این نعمت الهی برخوردار نیستند؟گفت: مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت در مناطق عملیاتی درقالب یک ساختار هدفمند  در ستاد ملی شرکت نفت ایران بادقت دنبال می شود تا علاوه بر تولید نفت و کمک مستقیم به اقتصاد کشور، بتوان بخشی از مسائل ومشکلات اجتمای مناطق حاشیه میادین نفتی مرتفع نمود.

ناصری پور مدیرعامل نفت و گاز غرب کشور نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  گفت: در حال حاضر مسئولیت 12 میدان نفتی و 1 میدان گازی در غرب کشور به عهده شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب است که در منطقه گازی تنگه بیجار روزانه 7میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.

وی با اشاره با تعمیرات اساسی و موفقی که تابستان گذشته باتلاش و همت متخصصان داخلی در این میدان صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد امسال از میدان گازی تنگه بیجار بصورت مستمر گاز به خط سراسری تزریق شود و مشکلی در تولید گاز در غرب کشور وجود ندارد.

مدیرعامل نفت و گاز غرب با بیان اینکه 12 میدان نفتی غرب کشور با مشکلاتی مواجه هستند گفت: با وجود متخصصان و کارشناسان فنی داخلی تلاش می کنیم تا پایان سال به تولید تکلیفی در این میادین دست پیدا کنیم.

ناصری پور از تولید روزانه بیش از 200 هزار بشکه نفت خام در میادین 12 گانه غرب کشور خبر داد و اظهارداشت: شرکت ملی نفت قصد دارد سرمایه گزاری  شرکت های خارجی ومشارکت شرکت های  داخلی حضور فعالتری در منطقه نفتی چشمه خوش داشته باشد که در پی آن به تولید بیشتر و رونق اقتصادی مضاعفی دست یابیم.

انتهای پیام / ج

افزایش بهره برداری از میادن نفتی مشترک در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.