رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی صبح چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی از دغدغه‌های اساسی دولت است و یکی از راه‌های برون‌رفت از رکود توسعه صادرات است. ۲۱ میز کالایی برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور تشکیل شده است و در کنار این میزها، میز‌های محصول نیز تعریف شده است و هر استان نیز مسئولیت یک یا چند میز محصول را دارد و استان بوشهر مسئول میز صادرات دو محصول است که شامل میز میگو و پتروشیمی است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این میز باید حلقه‌ها و زنجیره‌ها از تولید تا صادرات در کنار هم دیده شود. پنج استان تولیدکننده میگو در کشور وجود دارد و در نشستی که داشتیم تصمیماتی برای توسعه صادرات داشتیم و قرار بر این شد که مکاتباتی را داشته باشیم تا تعرفه صادرات به چین رقابتی‌تر شود و برای صادرات به اروپا نیز اقدامات لازم را داشته باشیم و امتیازی برای صادرات ما به اروپا دیده شود.

حسینی محمدی خواستار حمایت دولت برای توسعه صادرات میگو شد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در تولید میگو، استان بوشهر می‌تواند عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشد. پتروشیمی یکی دیگر از محصولاتی است که میز آن در استان بوشهر قرار می‌گیرد و با توجه به پتانسیل‌های استان، ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات این محصول وجود دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: در صورتی که بخواهیم ته‌لنجی را ساماندهی کنیم، باید تجارت قانونی را کمک و تسهیل‌گری کنیم. برای مقابله با قاچاق باید تسهیل‌گیری بیشتری در این زمینه صورت گیرد. در راستای توسعه صادرات در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شاهد توسعه صادرات طی شش ماهه نخست امسال خواهیم بود. محصولات پتروشیمی و سیمان از مهمترین محصولات صادراتی استان است.

انتهای پیام /پ

راه‌اندازی میز صادرات میگو و محصولات پتروشیمی در استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.