گزارش/

هلال احمر ایران تنها جمعیت فعال در میانمار

سومین محموله کمک‌های ایران به آوارگان میانماری چهارشنبه بارگیری شد و این بار مسئولان کشور در قالب هیئتی به بنگلادش اعزام شدند.

هلال احمر ایران تنها جمعیت فعال در میانماربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر درباره مقدار کمک‌های نقدی جمع آوری شده از سوی مردم برای مسلمانان میانمار، اظهار کرد:«تا به امروز (سه‌شنبه 18 مهر ماه) بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان کمک نقدی از مردم جمع‌آوری شده است و همچنان نیز دریافت این کمک‌ها ادامه دارد». 

این مبلغ فارغ از تجهیزاتی است که جمعیت هلال احمر برای اتفاقاتی از این جنس از قبل تهیه کرده و در این محموله نیز وجود دارد. ریشه حساسیت مردم و کمک نقدی آنها به مسلمانان میانمار را باید در فرهنگ عمومی ایرانیان جستجو کرد.

این کمک ها نشان دهنده این است که حتی در شرایطی که هموطنانمان از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند نیز از فعالیت‌های بشردوستانه غفلت نمی‌کنند. با وجود حساسیت بر روی مسلمانان جهان، این روحیه در کشورمان برای کمک به سایر مذاهب نیز مصداق پیدا می‌کند.

کمک های بشردوستانه از جنس کمک‌هایی است که معمولاً فارغ از مسائل سیاسی مطرح می‌شود. در سال 1391 جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به آسیب دیدگان طوفان «سندی» در آمریکا ابراز آمادگی کرد. در مقابل دیوید ملتزر نائب رئیس هلال احمر آمریکا با ارسال نامه ای از جمعیت هلال احمر ایران قدردانی کرد.

زمانی که مسئله میانمار به یک مسئله مورد توجه افکار عمومی مبدل شد، برخی کارشناسان از توجه کمرنگ دولت به این مسئله انتقاد کردند. آن‌ها معتقد بودند که نقش ایران به عنوان مهم‌ترین کشور در جهان اسلام نباید صرفاً در بعد دیپلماتیک و ارسال محموله های امدادی خلاصه شود.

عکس هایی که از سفر همسر رئیس جمهور ترکیه و حضور در پناهگاه‌هایی که برای مسلمانان بی پناه منتشر شده بود نیز این انتقاد را تقویت کرد. مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات می‌گوید: هیچ کشوری جز ایران در میانمار حضور فیزیکی نخواهد داشت. دیگر کشورها بیشتر کمک‌های خود را ارسال و ایران در درصدد است تا در میانمار حضور فیزیکی و امدادی داشته باشد.

سومین محموله کمک‌های ایران به آوارگان میانماری دیروز بارگیری شد. اما این بار مسئولان کشورمان صرفاً به ارسال محموله اکتفا نکردند و قرار است هیئتی متشکل از رئیس جمعیت هلال احمر، مسؤلان وزارت خارجه و وزارت بهداشت را به همراه این محموله اعزام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد از تبریز
۱۷:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
بسیار عالی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
ایول
فقط ایران
آخرین اخبار