حمایت از اشتغالزایی روستایی با اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه حمایت از اشتغالزایی روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شاعری سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنانه ریزی مازندران که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: میزان سهم مازندران از اعتبار ویژه حمایت از اشتغالزایی روستایی به میزان تلاش دستگاه‌های اجرایی و مدیران برای جذب آن بستگی دارد و بازپرداخت تسهیلات حمایتی با بازپرداخت ۸ ساله است.


وی از سازمان برنامه ریزی خواست برنامه قابل دفاع ارائه کند و افزود: زمان ارائه پیشنهادات و برنامه‌های قانونی فرارسیده است و باید در کمیته برنامه ریزی مازندران برنامه‌ای منسجم برای دفاع از طرح‌ها و دریافت بودجه انجام شود.


شاعری با بیان اینکه نمایندگان مازندران از برنامه منسجم حمایت می‌کنند، گفت:، اما این موضوع مشروط به ارائه طرح هاست.


وی با تاکید بر اینکه ثبات و آرامش در بازار برنج و مرکبات شمال با جدیت مهیاست، کشاورزان نگران نباشند، افزود: شبکه سراسری در توزیع مناسب کالا‌های کشاورزی کشور وجود ندارد و با پیگری جلسات در وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد تا در این زمینه با همکاری سازمان تعاون روستایی شبکه‌ای منسجم ایجاد شود.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت نامه مشوق صادراتی مرکبات به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان اخذ شده است و صادرکنندگان بخش خصوصی می‌توانند از این بسته حمایتی با رتبه بندی محصولات صادراتی متناسب با بازار هدف استفاده کنند.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: ۶۰ میلیون روستایی به شهر‌ها أمدند و با توجه به اینکه کانون تولید روستاست، اما روستا‌ها خالی. از جمعیت شده است.


وی با بیان اینکه الان پرتقال در صنایع تبدیلی به دیگر استان‌ها می‌رود و ارزش افزوده از استان خارج می‌شود، گفت: باید دوستان وارد میدان شوند و توسعه اراضی باعات صنایع تبدیلی کشت زعفران مورد توجه قرار گیرد.


شاعری افزود: بازار به لحاظ روانی در حال ایجاد بی ثباتی در مقوله مرکبات بودند و توانستیم ثبات در بازار برنج ایجاد کنیم.


وی گفت: ۶۰ درصد مرکبات با پیش بینی ۵ میلیون تن تولید کشور مربوط به مازندران است.


شاعری افزود: تلویزیون و سیمای مازندران لحظه‌ای موضوع را بررسی می‌کنند و دغدغه دارند تا وضعیت کشاورزان بهبود یابد.


استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن پیش بینی برداشت مرکبات مازندران امسال از باغ‌های استان است و برای حمایت از باغداران هماهنگی برای عرضه مرکبات به میادین سایر استان‌ها و صادرات و فروش محصولات انجام شد.


فلاح افزود: به گشاورزان توصیه می‌شود برداشت را شروع نکنند و تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شود.


وی گفت: پیش آگاهی به کشاورزان به منظور پیشگیری از هرگونه آسیب احتمالی سرما و سرمازدگی نیز ضروری است.


استاندار مازندران افزود: با پیگیری لازم مشوق صادراتی نیز با هدف صادرات مرکبات اندیشیده شد.


انتهای پیام/ع


۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه حمایت از اشتغالزایی روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار