خطیب جمعه کرمان گفت؛

قراردادن سپاه در لیست تروریستی غلطی بالاتر از غلط های قبلی است

امام جمعه موقت کرمان گفت: اگر دشمنان بخواهد سپاه را در لیست تروریستی قرار دهدجمهوری اسلامی و مردم برخورد های مناسب و قاطعی را انجام خواهند داد.

قراردادن سپاه در لیست تروریستی غلط روی غلط استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حجت الاسلام مهدی عرب پور درخطبه های نمازجمعه این هفته کرمان که در مصلی امام علی(ع) کرمان برگزار شد، گفت:  این بازی های آمریکا و مواضع این دولت در قبال برجام ؛برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.


وی افزود: در بهانه های دشمنان این کشور در مسائل مختلف، بنای کار بر حل این موضوعات نیست بلکه آنها به دنبال ضربه زدن به این کشور و انقلاب هستند.

حجت الاسلام عربپور گفت: آن زمان که مساله هسته ای ایران مطرح شد، ایران تاکید کرد که ما به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و انرژی هسته ای ما صلح آمیز است اما آنها همچنان بر طبل خود می کوبیدند که در نهایت ایران در مذاکرات جهانی شرکت کرد و قرارداد برجام بین 6 کشور منعقد شد.

وی اظهار کرد: ایران تعهدات خود درباره برجام راانجام داد اما آمریکا در این زمینه به این تعهد پایبندی لازم را نداشتند و تحریم های جدیدی را اعمال کردند.

حجت الاسلام عربپور گفت: امروز که تمام نقشه های آنها در منطقه نقش بر آب شده،بیشتر عصبانی هستند و آنها داعش را به عنوان یک گروه تروریستی ایجاد کردند و از طرف دیگر برای عوامفریبی اتحاد علیه تروریست را ایجاد کردند که در هیچکدام از این موارد به نتایج مورد نظر خود نرسیدند.

وی افزود: آمریکا فکر می کرد اگر در برجام چیزی بنویسند، می توانند ایران را از انقلاب و مردم را از انقلابی گری بازدارند که این انجام نشد و از این رو بهانه های جدیدی را در پیش گرفته اند.

وی اظهار کرد: آنها درخواست بازدید از مراکز حساس کشور را دارند و این در حالی است که هیچ کشوری اجازه این کار را به کسی نمی دهد.

عربپور با بیان اینکه فضولی های آمریکایی ها برای بازدید از مراکز نظامی جای ندارد ،یادآور شد: دشمنان این نظام، هر سناریویی را که اجرا کنند مسئولان، مردم و جوانان ما با شجاعت تمام در برابر این هجمه ها همانند دوران دفاع مقدس ایستادگی می کنند.

 وی تصریح کرد: دشمنان می خواهند سپاه را در لیست گروه تروریست ها قرار دهند که این موضوع غلطی بالاتر از غلط های قبلی است و مگر می شود سپاهی که همیشه همراه مردم بوده و امام فرموده اند اگر سپاه نبود کشور نبود، را در این لیست قرار داد.

امام جمعه موقت کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز ریاست جمهوری از ابتدا تاکید داشتند که به این ها نمی توان اعتماد کرد.

وی افزود: برخی نیز در داخل کشور در کنار توطئه های دشمنان به صورت دانسته و ندانسته با حرف ها و عملکردهای خود در مسیر دشمن می روند و امروز هر اقدامی از سوی هر فردی که اعتماد مردم را سلب و مردم را به نظام بدبین کند همسویی با دشمن است.

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: دست اندازی به بیت المال به هر شکلی که مردم فکر کنند مسئولان دستشان پاک نیست نیز موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

وی تاکید کرد: مردم از دستگاه قضایی می خواهند که به شکلی مقتدرانه با مفاسد اقتصادی، گروه های مفسده جوی اخلاقی و کسانی که به اخلاق در جامعه ضربه می زند برخورد مقتدرانه ای داشته باشند ، مسئولان نیز باید کاری کنند که مردم اعتماد کرده و بدانند هر کس از هر جناح که باشد نمی تواند دست اندازی به بیت المال کند.

وی ادامه داد: رسانه ها نباید فضا سازی کنند که نهادهای مربوطه نتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند، و رسانه ها و همه باید کمک کنند تا با خلاف، برخورد شود.

حجت الاسلام عرب پور تصریح کرد: اگر فردی وابسته به یک مسئول نیز خطایی کرد نیز خود آن مسئول باید بیاید و کمک کند که برخورد قانونی لازم با افراد خاطی انجام شود و این امر در سیره امام علی (ع) به خوبی قابل مشاهده است.

امام جمعه موقت کرمان در ادامه به نامگذاری 22 مهرماه به عنوان روز استاندارد اشاره  کرد ویادآور شد: استحکام هر عمل، مورد تاکید دین ماست و اداره استاندارد وظیفه دارد کالا و خدمات را تائید کند که کیفیت بالای لازم را داشته باشند.

وی گفت: اگر کالای بی کیفیت ساخته شده و یا خدمات بی کیفیتی به جامعه ارائه شود، به معنای آن است استاندارد کار خود را به خوبی انجام نداده است.

امام جمعه موقت کرمان به سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان نیز اشاره کرد واظهار کرد: در این روز تعدادی از عناصر خود فروخته مسجد کرمان و کتاب های قرآن را به آتش کشیدند و مردم را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه ورزش باید بین خانواده ها به نوعی فرهنگ سازی شده وجابیفتد،  گفت: در آموزه های دینی اسلام، همسایگان حقوقی را بر گردن یکدیگر دارند که این موضوع در گذشته بیشتر از اکنون مورد توجه بوده است و این مهم در حال حاضر بسیار کمرنگ شده است.

وی با اشاره به تاکید پیامبر اسلام بر رعایت حقوق همسایگان، تصریح کرد: عاطفه لازمی که در بین همسایگان باید وجود داشته باشد، با هم در تعامل باشند و زندگی اجتماعی مفید و سودمندی داشته باشند، کمرنگ شده است.

انتهای پیام/ح

قراردادن سپاه در لیست تروریستی پاسخ خواهد داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار