کدام موفق ترند؟ جراحان زن یا مرد

جراحان از هر گروه جنسیتی نهایت تلاش خود را برای کمک به بیمار و انجام جراحی صحیح انجام می‌دهند، اما برای برخی بیماران انتخاب جنسیت جراح از اهمیتی زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بیماران معمولاً تمایل دارند جراح زن برای عمل جراحی خود انتخاب کنند، زیرا زنان را با حوصله‌تر از مردان می‌دانند؛ اعتقاد دارند آنها در انجام کارگروهی و ارتباط با سایر اعضای تیم جراحی موفق تر از مردان هستند.

براساس پژوهش‌ها بیمارانی که تحت جراحی توسط یک زن قرار می‌گیرند، ۱۲ درصد کمتر احتمال دارد که دچار مرگ در حین جراحی یا در اثر عوارض جانبی پس از جراحی شوند.

این یافته حاصل پژوهش دانشمندان دانشگاه تورنتوی کانادا بر روی ۱۰۴ هزار و ۶۳۰ بیمار و ۳۳۱۴ جراح در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ است.

1-جراحان زن موفق‌تر از مردان در جلب اعتماد بیماران2-بیماران جراحان زن را بادقت‌تر از مردان می‌دانند
محققان کانادایی دریافتند که میزان مرگ و میر بیمارانی که جراح آنها زن بوده ۱۲ درصد کمتر از بیماران با جراح مرد بوده است.

کارشناسان علت این امر را محتاط بودن بیشتر جراحان زن به نسبت مردان و نیز افزایش توان کار تیمی در آنها می‌دانند. از جمله دیگر دلایل موفق بودن زنان جراح کم بودن تعداد آنها نسبت به مردان است و اینکه برای موفقیت در آزمون‌ها و رسیدن به مرتبه جراحی زنان باید سعی و تلاش بیشتری انجام دهند که این باعث ممتاز شدن آنها می‌شود.

در عین حال کارشناسان با بررسی بر روی بیماران جراحان زن و مرد مواردی همچون تروما، عوارض جانبی پس از بیهوشی و مواردی از این دست را به میزان یکسان مشاهده کرده اند و به افراد اطمینان خاطر می دهند که انتخاب جنسیتی برای پزشک خود نداشته باشند اما زنان جراح با احتیاط بیشتری به جراحی می پردازند و بر مراقبت های پس از جراحی نظارت دقیقی دارند.

1-جراحان زن موفق‌تر از مردان در جلب اعتماد بیماران2-بیماران جراحان زن را بادقت‌تر از مردان می‌دانند
میانگین زمان لازم برای رسیدن به مرتبه جراحی ۱۰ سال است و میزان کمتری از زنان به نسبت مردان به این حرفه می‌پردازند، زیرا از دیرباز این کار در دست مردان بوده است.

بیشترین آمار جراحان زن مربوط به بیماری‌های زنان و زایمان در دنیا است، محققان دانشگاه اکستر در سال ۲۰۱۳ نشان داده است که حرفه جراحی از دید افراد یک حرفه کلیشه‌ای مردانه است.

این یافته در مجله BMJ به چاپ رسیده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

جراحان زن موفق‌تر از مردان در جلب اعتماد بیماران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۱۹:۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
معلومه بعضی آقایان چه طور دارن از حسادت می ترکند حالا کافی بود بگه آقایون از خانم ها بهترند همین آقایان می گفتن که وای آره ما کلأ تو همه چی بهترم آقایون کلا بهتر از خانمها هستند و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۶
جراح که کارش خوبه بهتر محسوب میشه چه زن باشه چه مرد یکم فکر کن بعد نظر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
مردها از همه بهترن
آخرین اخبار