مترو در همه دنیا وسیله ای است برای سریع رسیدن به مقصد اما شرایط خاص در تهران سبب شده تا مترو وسیله‌ای شود برای دیر رسیدن!

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ می‌خواهی به محل کار بروی. محل زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ات هم نزدیک ایستگاه مترو آزادگان یعنی همان خط 3 مترو است. باید اول با مترو تا چهارراه ولیعصر(عج) بروی و بعد با اتوبوس های تندرو به محل کار برسی. هرروز فاصله بین ایستگاه آزادگان تا تئاتر شهر را 21 دقیقه طی می‌کنی، اما امروز برایت اتفاق عجیبی میفتد که کلا از کار و زندگی میفتی.

ساعت 7:20 قطار در ایستگاه آزادگان توقف کوتاهی کرد و بعد از سوار شدن مسافران به حرکت درآمد. قطار در ایستگاه دوم که متوقف می‌شود، درب ها باز نمی‌شوند و هواکش‌ها هم خاموش می شوند. مسافران بیش از ربع ساعت در واگنی بدون تهویه و با آن شلوغی فشرده به سر می برند و چیزی به خفه شدنشان نمانده است.

یکی را می‌بینی که مشکل تنفسی و قلبی دارد؛ اسپری را از داخل کیفش در می‌آورد و به دهان خود نزدیک می‌کند و صدای دو پیس به گوشت می‌رسد. آن طرف تر هم کسی مشکل قلبی دارد و قرصی بالا میندازد و خدا می‌داند چند نفر دیگر از این مسافران بیماری‌هایی داشتند که با محبوس شدن در قطار بدون تهویه به مشکل برخوردند و به چشمت نیامدند.

بعد از گذشت مدت زمانی، ناگهان صدای راهبر قطار را از بلندگوی واگن‌ها می‌شنوی که می‌گوید قطار دچار نقض فنی شده و هرچه سریع‌تر باید قطار را ترک کنید!

قطار بعدی با فاصله 5 دقیقه‌ای از راه می‌رسد، اما به دلیل شلوغی بیش از حدش همه مسافران پیاده شده از قطار قبل در آن، جا نمی‌شوند.

علاوه بر این به ایستگاه راه آهن که می‌رسد راهبر می‌گوید که در ایستگاه بعد یعنی منیریه توقف ندارد و این خشم مسافران را در می‌آورد. مسافران خشمگین برای یکی دو دقیقه مانع از بسته شدن درب‌ها می‌شوند. همه از شلوغی و مسائل دیگر گله دارند و مدام حرف‌هایی را نثار شهرداری می‌کنند و اینگونه است که مسیری که باید 20 دقیقه‌ای طی می‌شد را در زمانی بیش از 50 دقیقه طی می‌کنی. دست آخر هم سر کارت دیر می‌رسی و جریمه می شوی. جریمه ای که مقصرش کسان دیگری بوده اند.

بقیه مسافران هم حتما از دیر رسیدن به سر کار، دانشگاه و یا هرمقصد دیگری ناراحت هستند. آن‌ها از خواب خوش صبحگاهی دست کشیده اند تا با مترو سریع تر به مقصدشان برسند در حالی که... .

ماجرای بالا واقعی و مربوط به امروز بود و اینگونه روایت شد تا تلخی این ماجرا را بیشتر حس کنید. هر چند که پیش از این هم از این دست اتفاقات بسیار افتاده است و مثلا در سال 93 ، قطار در تونل توقف می‌کند و مسافران شیشه ها را می‌شکنند و از آن خارج می‌شوند.

مسئولان شهری و کشوری به طور مداوم مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دعوت می‌کنند و این را راه حل آلودگی هوا و معضل ترافیک می‌دانند. مسئولان فقط حرف استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی را می‌زنند و به رضایت مصرف کنندگان هیچگونه توجهی ندارند.

نهایت تلاش مسئولان در ترویج استفاده از حمل و نقل عمومی به اینجا می‌رسد که قطارها با تاخیر حرکت می‌کنند، نقض فنی دارند و در نتیجه مردمی که از مترو و غیره استفاده می‌کنند، باید با دیر رسیدن به مقصد خود تاوان این کم کاری مسئولان را بدهند.

حال جای این سوال باقی است که آیا قطارها اول صبح و قبل از راه افتادن به سمت اولین مسافرگیری معاینه یا چکاب فنی نمیشوند؟ و اگر نمیشوند که جای بسی تاسف است.

گزارش از شاهین شکوهی

در این رابطه بیشتر بخوانید:

گلایه مردم از شلوغی واگن ها/ تعویض شهردار هم به داد مردم نرسید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
یه فکری هم باید به فکر خط ۳ کرد من هر روز از ایستگاه شهید قدوسی(چهار راه قصر) به سمت قائم حرکت می کنم اگر در زمان مناسب به سمت ایستگاه نباشم باید بیست دقیقه منتظر شوم بهانه هم این است که ایستگاه خلوت است درست هم هست در این ایستگاه اکثر اوقاتی که من سوار می شوم نه کسی سوار می شود نه کسی پیاده قطار هم خلوت است اما گناه من چیست؟بعضی مواقع هم یا در ایستگاه میدان هروی یا خواجه عبدالله انصاری مدت زیادی با در های بسته توقف میکند در ایستگاه نوبنیاد درب های قطار دیر باز میشوند بعضی اوقات قطار به علت نقص فنی خراب میشود خلاصه کلی مکافات دارد تا به ایستگاه شهید محلاتی برسم‌...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
همه چیز این مترو مصیبتیه و از همه بدتر اینه که را فرار نداره و در صورت عملیات تروریستی پر تلفات ترین حادثه تاریخی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
اگه به جای مترو زیر زمینی مترو رو زمینی زده بود الان همه جای شهر مترو داشت و تهرون از آلودگی و ترافیک نجات پیدا کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
گرونترین لوکسترین و کم بازده ترین وسیله نسبت به هزینه هاش نقلیه مترو زیر زمینیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
گزارش بسیار خوبی بودد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
یه عده نفوذی تو شهرداری هستن که نمیذارن پل هوایی بزنن و خیابونا دو طبقه بشن تا ترافیک زیاد بشه و صدا مردم دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه برای زود رسیدن به مقصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه برای زود رسیدن به مقصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه برای زود رسیدن به مقصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه برای زود رسیدن به مقصد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه برای زود رسیدن به مقصد است
-
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
مسئولان چاره ای بیندیشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
نه تنها مترو اینطور هست خطوط بی ار تی هم به همین شکل هست
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
یه گزارش هم از مترو خط 5 کرج گرفته بشه که مشکلاتش خیلی بیشتر از خط 1 و 2 هست. ازدحام جمعیت فوق العاده بالا، فاصله زمانی زیاد بین قطارهاو ...
۱۲۳
آخرین اخبار