در حاشیه نشست بانک جهانی صورت گرفت

امضای تفاهمنامه مبادلات تجاری توسط وزرای اقتصاد و دارایی ایران و افغانستان

وزیر دارایی ایران در دومین روز از سفرش به واشنگتن با همتای افغان خود دیدار کرد و تفاهمنامه‌ مبادلات تجاری با افغانستان را به امضا رساند.

امضای تفاهمنامه مبادلات تجاری توسط وزرای اقتصاد و دارایی ایران و افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد و دارایی ایران که در راس هیئتی برای حضور در اجلاس بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده بود با «اکلیل حکیمی» وزیر دارایی افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار «محمد خزاعی» رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران و «حسین میرشجاعیان» معاون اقتصادی وزیر اقتصاد را همراهی می کردند.

دو طرف در مورد گسترش همکاری اقتصادی و مبالات تجاری بین دو کشور و معافیت گمرکی گفت‌وگو کردند.

همچنین وزیر دارایی افغانستان تفاهمنامه‌ای را برای خرید مواد نفتی، سیمان، میلگرد از طریق مکانیسم دولت به دولت را با وزیر اقتصاد ایران به امضا رساند.

کرباسیان گفت: جمهوری اسلامی 30 کیلومتر جاده در ولایت فراه را بازسازی کرده و به ساخت فاز چهارم راه آهن هرات-خواف نیز متعهد است.

دو طرف توافق کردند که تا کار گروهی را برای بهبود روند مبادلات بین دو کشور، امور بانکی، مالیات، همکاری های هوایی و افتتاح بازارچه‌های مرزی تشکیل دهند.

این در حالی است که به گفته اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان، حجم فعلی مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان 1.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود که بخش بزرگی از آن شامل سوختی است که از طریق بندر چابهار به افغانستان وارد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار