پویش ملی استاندارد در دهلران

همزمان با روز جهانی استاندارد پویش ملی خرید کالای داخلی استاندارد در دهلران ایجاد شد.

 سلیمانی مدیر اداره استاندارد دهلران درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: 22 مهرماه در تقویم جهانی به عنوان روز جهانی استاندارد نام گذاری شده و شعار امسال «استانداردها شهرها را هوشمند می کنند» است.

سلیمانی وظیفه اداره استاندارد را حول دو محور ،تدوین استانداردهای ملی و بین المللی و نظارت جامع بر اجرای استاندارد عنوان کرد و افزود: این سازمان خدمات خود را در چهار جهت زیر به جامعه ارائه می کند،استاندارد سازی در راستای بالار بردن کیفیت کالا و محصولات ،ارزیابی انطباقی در حوزه مقایسه کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی در مرزها، تایید صلاحیت آزمایش تولیدات در آزمایشگاه های مورد تایید سازمان
اندازه شناسی پیرامون بررسی صحت و درستی عملکرد وسایل سنجش ازجمله ترازو و باسکول های کوچک و بزرگ و کالیبره کردن نازل جایگاه های سوخت .

وی استاندارد کالا و خدمات را مطالبه عمونی دانست و آن را به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های حقوق شهروندی در راستای تأمین امنیت و سلامت مردم ضروری خواند.

مدیر اداره استاندار دهلران از تشکیل پویش مردمی «من کالای استاندارد ایرانی می خرم» در این شهرستان خبرداد و افزود:این پویش در جهت نهادینه کردن فرهنگ خرید و استفاده از کالای ایرانی و نه گفتن به واردات بی رویه کالاهای بی کیفیت خارجی در جامعه تشکیل شده است.

وی افزود: این اداره طبق سامانه نظارت براجرای استاندارد بطور کلی بر تعداد 48 واحد تولیدی وخدماتی ودر شهرستان های دهلران و آبدانان بصورت هرسه ماه یکبار بازرسی و از آنها نمونه برداری می کند.

سلیمانی در ادامه عملکرد شش ماهه گذشته این اداره را اینگونه بیان کرد: تعداد 70 مورد بازرسی و کنترل از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش .

حدود 101 مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی این واحدها
بیش از 180 مورد بازرسی و کنترل مراکز عرضه تمرکز و توزیع کالا در سطح شهر.

در راستای اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان، نمونه برداری از شیر رایگان مدارس و ارجاع به آزمایشگاه.

اعلام استاندارد اجباری و اخطار به واحدهای تولیدی تحت پوشش در راستای نظارت برحسن اجرای استانداردها

تا پایان مهرماه فرآیند صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های بتن آماده،نمک یددار، قندوشکر و سنگدانه های ریز و درشت مورد استفاده در بتن انجام شد.

معرفی ،آموزش و تمدید 8پروانه برای مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی


پیگیری و پلمپ وسایل بازی و ورزشی موجود در یکی از پارک های سطح شهر که متعاقب آن از سوی شهرداری نسبت به تعویض و استاندارد سازی وسایل جدید این شهربازی اقدام شد.

تست و کالیبره نمودن تمامی نازل های جایگاه های عرضه سوخت خودرو و باسکول های مراکز خرید.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.