نیویورک تایمز گزارش داد:

چهار اقدامی که ترامپ برای از بین بردن دستاوردهای مهم رؤسای جمهور قبل از خود اتخاذ کرده است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت رئیس‌جمهور آمریکا چهار مورد از میراث رؤسای جمهور قبل از خود را از بین برد.

چهار اقدامی که ترامپ برای از بین بردن دستاوردهای مهم رؤسای جمهور قبل از خود اتخاذ کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: رئیس جمهور ترامپ به غیر از ایراد کلماتی تند در مورد برخی از شاخص ترین دستاوردهای رؤسای جمهور قبلی آمریکا یعنی باراک اوباما و بیل کلینتون کار دیگری انجام نداده است. اما همانطور که پیتر بیکر، نویسنده نیویورک تایمز نوشته است، اظهارات تند ترامپ تاکنون با اقدامات وی هماهنگی نداشته است. او برخی از برنامه ها را ملغی کرده و سپس برداشتن گام بعدی را به عهده کنگره گذاشته است. اکنون نگاهی می اندازیم به چهار اقدامی که ترامپ برای از بین بردن دستاوردهای مهم رؤسای جمهور قبلی اتخاذ کرده است:

-قانون بهداشت و درمانی اوباماکر

قانون بهداشت و درمان اوباماکر که در سال 2010 تصویب شد از دستاوردهای اوباما در امور داخلی کشور بود اما جمهوریخواهان همواره برای لغو آن تلاش می کردند و این امر یکی از موضوعات مهم در مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 بود. دولت ترامپ برای تضعیف این قانون اقدامات زیادی انجام داده است. کنگره در سال جاری چند بار تلاش کرده تا جایگزینی برای این قانون را تصویب کند اما هنوز موفق نشده است.

-توافق هسته ای ایران

آمریکا و پنج قدرت جهانی در ژوئیه 2015 برای محدود شدن برنامه هسته ای ایران در ازای برداشته شدن برخی از تحریم ها به توافق رسیدند. مقامات دولت اوباما می گفتند با وجود اینکه این توافق همه مفادی که آنها می خواستند شامل نمی شود اما برای محدود کردن توانمندی‌های هسته ای ایران، بهترین توافق است. اما ترامپ از زمانیکه تبلیغات انتخاباتی اش آغاز شد دائما از توافق انتقاد می کرد. او بعد از اینکه یکبار با بی میلی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد،گفته است که این بار این کار را انجام نخواهد داد. اظهارات روز جمعه ترامپ باوجود اینکه توافق هسته ای را بر هم نزد اما سرنوشت آن را به دست کنگره سپرد.

-پیمان نفتا

آمریکا، مکزیک و کانادا بعد از سالها مذاکره بر سر تجارت آزاد آمریکای شمالی به توافق رسیدند. توافق نفتا که از سال 1994 اجرایی شد در دولت بیل کلینتون به امضا رسید. اما ترامپ همیشه منتقد توافق های تجارت آزاد بوده است. او از ابتدای ریاست جمهوری اش بارها تهدید کرده که آمریکا بطور یک جانبه از این توافق خارج می شود.

-قانون مهاجرت درباره کودکان و افراد صغیری که وارد آمریکا شده اند

اوباما این قانون را در سال 2012 با هدف جلوگیری از اخراج مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد آمریکا شده اند، تصویب کرد. ترامپ که همواره از این قانون انتقاد می کرد نهایتا در ماه سپتامبر دستور لغو آن را صادر کرد. او از کنگره خواسته است تا در مدت شش ماه جایگزینی برای این قانون تصویب کنند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار