استاندار فارس گفت: برای تکمیل خطوط ۶ گانه مترو کلانشهر شیراز نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در حاشیه بازدید از خطوط قطار شهری شیراز گفت: تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح قطار شهری شیراز هزینه شده است و برای تکمیل خطوط ۶ گانه مترو در این کلانشهر نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: این طرح‌ها باید با تامین منابع اعتباری در مدت زمان مناسب به بهره برداری برسند.

تبادار، بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای جبران کمبود اعتبارات دولتی در پروژه‌های کلان و مهم کلان شهر شیراز تاکید کرد.

وی با تاکید بر فراهم کردن تسهیلات برای بخش خصوصی، بیان کرد: برای رسیدن به توسعه و پیشرفت راهی جز استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی نداریم.

استاندار فارس سازماندهی حمل و نقل درون شهری به ویژه مترو در کلانشهر شیراز که نقش آفرینی در بحث ترافیکی دارد را یکی از ضرورت‌های اساسی برشمرد و اظهار داشت: تکمیل و توسعه قطار شهری یکی از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان است که هر همکاری بر اساس نظام تحلیل هزینه-فایده به صورت کارشناسی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تبادار با بیان این که همه مسائل مرتبط با قطار شهری باید مورد توجه قرار گیرد تا خطا‌ها در اجرا به حداقل برسد، افزود: با وجود کمبود اعتبارات، باید تلاش شود با همین تنگناها، این پروژه پیشرفت مناسبی داشته باشد.
انتهای پیام/ر

تکمیل و توسعه قطار شهری یکی از اولویت‌های مهم مدیریت ارشد استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.