قائم مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه؛

اقلام غذایی در تغذیه زائرین باید مجوز پخش دریافت کند

قائم مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از نظارت کامل بر اقلام غذایی از جمله برنج و مواد خوراکی مورد استفاده زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛شهریار مستوفی قائم مقام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین  اقلام غذایی  که مجوز پخش دریافت نکرده باشند نمی توانند از اقلام جهت تغذیه زائرین استفاده کنند .

 

این مسئول بیان کرد: اگر شیوه زندگی و الگوی تغذیه را اصلاح کنیم می توانیم تا حد زیادی شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریها باشیم و بیماری‌های قلبی تا 50 درصد و بیماری هایی چون سرطان و دیابت تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به  استفاده بی رویه سموم گفت: بر اساس آمار سالانه بیش از 27 هزار تن سم در مزارع کشاورزی مصرف می شود و هر ایرانی 14 گرم سالانه سم وارد بدنش می شود واستفاده بی رویه از قند، نمک و چربی از مشکلات دیگر است که متاسفانه از متوسط جهانی بالاتر هستیم.

مستوفی بیان کرد: هر ایرانی در سال 160 کیلو گرم نان مصرف می کنند بنابر این حساسیت ویژه ای در این خصوص داریم و تنها استانی هستیم که در بحث افزودنی های غیرمجاز در حوزه نان ورود پیدا کردیم.

 

انتهای پیام/ز

سالانه بیش از 27 هزار تن سم در مزارع کشاورزی مصرف می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار