اجرای طرح‌ احیای روش‌های محلی تولید فرآورده‌های دامی در استان سمنان

طرح‌های احیای روش‌های محلی تولید فرآورده‌های دامی برای نخستین بار در کشور در استان سمنان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، باقر مهدوی معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : یکی از مشکلات و دغدغه‌های عرضه فرآورده‌های لبنی محلی موضوع بهداشت و سلامت این محصولات است.


وی افزود: در راستای رفع این دغدغه‌ها معاونت تولیدات دامی استان سمنان ایده شناسه دار کردن محصولات و فرآورده‌های لبنی محلی را به کارگروهی که متشکل از مدیریت ترویج، مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور و اتحادیه عشایری استان سمنان است ارائه کرده است.


معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری جلسات متعدد این کارگروه با کارشناسان سازمان غذا و داروی استان خبر داد و گفت: در مرحله اول مصوب شد که از بین 30 محصول لبنی استان سمنان تعداد 4 محصول « آروشه، چیکو، قره ‌قوروت، کشک » که از ریسک پایین‌تری برخوردارند از سوی کارشناسان کارگروه و همچنن همکاری اتحادیه عشاری با فرآیند تعریف شده تولید و نمونه برداری شود.


مهدوی با بیان اینکه دریافت شناسه بهداشتی برای محصولات لبنی استان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از طریق این معاونت در حال پیگیری است تصریح کرد: دریافت شناسه بهداشتی برای 30 محصول لبنی استان سمنان در حال پیگیری است.


وی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح 4 محصول « آروشه، چیکو، قره ‌قوروت، کشک » با فرآیند مورد تأیید کارگروه تولید و نمونه برداری شد و برای آنالیز شیمیایی و میکروبی تحویل مؤسسه علوم دامی شد که در نهایت بر اساس جواب این مؤسسه شناسه بهداشتی برای این 4 محصول صادر شود.


معاون مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی مزایای طرح احیای روش‌های محلی تولید فرآورده‌های دامی اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح روش‌های سنتی تولید محصولات لبنی عشایری و روستایی استان با حداقل تغییرات در فرآیند تولید احیا شده و در پایان منجر به صدور مجوزهای بهداشتی برای عرضه به تمامی فروشگاه‌های کشور شود.

 

انتهای پیام / ه

 

جزئیات طرح احیای روش‌های محلی تولید فرآورده‌های دامی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.