تبریز میزبان نخستین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه، کنگره ملی شهدای دانشجو

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، گفت: نخستین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه، کنگره ملی شهدای دانشجو برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرزان قالیچی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و رئیس نخستین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه، در جمع اصحاب رسانه از برگزاری این جشنواره در روز 26 مهر سال جاری خبر داد و گفت: در سایه الطاف الهی و همدلی روئسای دانشگاه های استان و همت بسیج دانشجویی استان کنگره شهدای دانشجو شکل گرفت تا بتواند با ارائه برنامه هایی دین خود را به شهدا ادا کند، با توجه به اینکه این برنامه در دانشگاه اجرا می شود، محوریت اصلی این برنامه بر روی شهدای دانشجو است و در همین راستا برنامه های متنوعی را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: مفتخریم که برگزار کننده این رویداد در سطح ملی و استانی هستیم، با توجه به اینکه از عمر فضای مجازی زمان زیادی نمی گذر اما چنان به مرزهای کشورها رسوخ کرده که این عامل حتی در بین جوامع خانوادگی نیز غیر قابل کنترل بوده و موقعیتی حساس را در نقش اجتماعی افراد ایجاد کرده است، بر همین اساس برگزاری این همایش یکی از وظایف جوامع دانشگاهی محسوب می شد.

فضای مجازی، از ابزارهای اصلی تهاجم فرهنگی دشمن

قالیچی تاکید کرد: فضای مجازی، یکی از ابزارهای اصلی تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می‌آید و در مواردی دشمن بی سلاح مسلح محسوب می‌شود .

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برخی معایب استفاده‌ی نادرست از فضای مجازی گفت: ضعف بنیاد خانواده، گسترش ارتباطات نامتعارف، انزوای اجتماعی، بحران هویت، شکاف نسل‌ها، اختلال در شخصیت، اعتیاد به اینترنت و کم رنگ شدن ارتباطات خانوادگی از جمله‌ی این معایب هستند که جامعه‌ی امروزی ما را درگیر کرده‌اند .

وی خاطرنشان کرد: طراحی بازی‌های رایانه‌ای متناسب با شان و باورهای دینی ما، ساخت سریال‌ها و ترویج فرهنگ سایبری در راستای تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع مقدس، اندیشه پروری و معرفت افزایی دانشجویان با استفاده از سیره‌ی شهدای دانشجو، سبک زندگی شهدا و تحقق منویات مقام معظم رهبری و زنده نگه داشتن یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف این کنگره است.

قالیچی با بیان اینکه عناوینی مانند دانشجوی انقلابی، تمدن و بیداری اسلامی، مطالبه گری، عدالت خواهی و اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این کنگره هستند، به تعداد آثار مرسوله این همایش نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع 150 اثر از کل دانشگاه ‎ های علمی کاربردی کشور به دبیرخانه ارسال شده که 33 اثر مربوط به بخش شهدای دانشجو ، 21 اثر مربوط به اقتصاد مقاومتی، سه اثر در بخش مطالبه گری و 18 اثر مربوط به بخش دانشجو و 75 اثر با موضوع آزاد هستند .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره بر اینکه در این همایش سرلشکر صفوی مشاورعالی مقام معظم رهبری و خانواده‌ی شهید مدافع حرم، محسن حججی نیز حضور خواهند یافت، ادامه داد: طی این کنگره از خانواده ‎ های شهدای دانشجو تجلیل به عمل خواهد آمد و روز چهارشنبه 26 مهر ماه، میزبان خانواده‌ی شهید محسن حججی خواهیم بود .

رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقیٰ از رونمایی تمبر یادبود و کتاب شناسنامه ی دانشجویان شهید با عنوان نسل سرافرازان در این کنگره خبر داد و گفت: کتاب نسل سرافرازان و تمبر یادبود جشنواره‌ی فضای مجازی نیز در این کنگره رونمایی خواهند شد. همچنین تجاری سازی ایده ها و تولید اپلیکیشن و دریافت آثار بیشتر، از جمله اهداف برگزاری این کنگره در سال آتی خواهد بود.

عبدالله شادی دبیر جشنواره فضای مجازی و کنگره ملی شهدای دانشجو نیز در این نشست با اشاره به اینکه هر کجا که نیاز به حضور جهادی و موثر باشد، دانشجو حضور دارد و با دفاع از میهن اسلامی در طول دوران هشت ساله‌ی دفاع مقدس و بعد از آن در اردوهای سازندگی، همواره نقش موثری را داشته است، گفت: این تفکر و تلاش دانشجویی هم‌چنان ادامه دارد؛ به طوریکه از میان 18 شهید مدافع حرم در استان، 10 نفر از آن‌ها بسیجی و دانشجو بوده‌اند که روح الله طالبی نمونه‌ای از آن‌ها است.

وی برگزاری اردوهای جهادی با مشارکت دانشجویان بسیجی، صعود 700 نفری دانشجویان به قله‌ی سبلان و نیز برگزاری اردوی پنج هزار نفری راهیان نور آذربایجان شرقی را از جمله فعالیت‌های موثر دانشجویان خواند.

دبیر جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه،با اشاره به برگزاری چندین جشنواره، خاطر نشان کرد: مقرر شده است که جشنواره ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جشنواره علمی دانشگاه صنعتی سهند، جشنواره فرهنگی و ادبی دانشگاه پیام نور و جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان نیز برگزار خواهد شد.

شادی در پایان اضهار کرد: جشنواره نشریات شمالغرب با حضور برخی از نشریه‌های کشورهای خارجی از سوی دانشگاه شهید مدنی، جشنواره هنرهای اسلامی دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز، یادواره شهدای فنی استان از سوی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و یادواره دانشجویان مسلمان غرب آسیا از دیگر برنامه‌های مقرر است.

این گزارش حاکی است: نخستین جشنواره‌ سراسری فضای مجازی و رسانه‌ی کنگره‌ی ملی شهدای دانشجو روز چهارشنبه 26 مهر ماه سال جاری با حضور سرلشکر صفوی مشاورعالی مقام معظم رهبری و خانواده‌ی شهید مدافع حرم، محسن حججی، با هدف ابلاغ پیام شهدای دانشجو در سالن پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار