در چهاردهمین جلسه شورا؛

کلیات طرح دو فوریتی ایمن سازی بلندمرتبه ها تصویب شد

کلیات طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن بلند مرتبه تهران اعم از مسکونی و غیر مسکونی و رفع خطر احتمالی رای آورد و تصویب شد.

کلیات طرح دو فوریتی ایمن سازی بلندمرتبه ها تصویب شدبه کزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا عضو شورای پنجم شهر تهران با ارائه‌ی طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه‌ی برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن بلند مرتبه تهران اعم از مسکونی و غیر مسکونی و رفع خطر احتمالی که به امضای ١٨ نفر از اعضا رسیده است در چهاردهمین جلسه شورا اظهار کرد: بسیاری از ساختمان‌ها در گزارش‌های سال قبل شهرداری در معبر زیر ١٢ متر ساخته شده است که این بلندمرتبه سازی ها برای شهر  و شهروندان خطرناک است.

سخنگوی شورا اضافه کرد: وقتی بحث ایمنی مطرح می‌شود یا در مقیاس تک بنا صحبت می کنیم یا در مقیاس بافت و از آنجایی که بلند مرتبه جزء مقیاس تک بناست، از این رو  باید از تک بنا شروع کنیم تا بتوانیم به سایر بافت‌ها و ساختمان‌های فرسوده و پر خطر رسیدگی کنیم.

وی افزود: در این پیشنهاد شهرداری موظف است طی دو ماه گزارش وضعیت بدهد و طی ٣ ماه برنامه عملیاتی خود را تدوین و ارائه کند.

نماینده شهرداری در  خصوص زمان در نظر گرفته شده از سوی شورا گفت: همکاران بنده اعلام کردند که زمان ارائه گزارش به چهار تا شش ماه افزایش یابد.

 لازم به ذکر است؛ رسولی عضو شورای شهر مخالف این طرح دو فوریتی بود اما در نهایت این طرح رای آورد و برای رسیدگی به آن وقت جلسه شورا نیم ساعت تمدید شد.

کلیات این طرح  دو فوریتی توسط اعضای شورای پنجم شهر تهران رای آورد و تصویب شد.

 به دنبال درخواست نماینده شهرداری برای افزایش زمان شناسایی ساختمان‌های بلند مرتبه‌ نا ایمن در شهر تهران، اعضای شورای شهر با رای گیری این پیشنهاد در صحن شورا، زمان در نظر گرفته شده را از ٢ ماه به ٦ ماه افزایش دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار