کریمی اصل خبر داد

ارائه خدمات مشاوره به ۵۹۰۰ مددجوی تهرانی در نیمه نخست سال 96

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت: ۵ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت از خدمات متنوع مشاوره‌ای کمیته امداد استان تهران در نیمه نخست سال جاری بهره‌مند شدند.

ارائه خدمات مشاوره به ۵۹۰۰ مددجوی تهرانی در نیمه نخست سال 96به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه خدمات مشاوره در کمیته امداد مکمل سایر خدمات حمایتی است، اظهار کرد: از وظایف مشاوران کمیته امداد راهنمایی و هدایت مددجویانی است که در شرایط اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی قرار گرفته و از مشاوره‌ها برای حل مشکل خود استفاده می‌کنند و مددجویانی که دارای موارد حاد و ویژه هستند به مراکز طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری ۵ هزار و ۹۰۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات مشاوره فردی و گروهی بهره‌مند شدند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۸۷ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره فردی و سه هزار و ۷۶ نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی استفاده کردند.

کریمی اصل یادآور شد: ۱۶۱ نفر از جوانان در آستانه ازدواج، ۵۰۶ نفر از نوعروسان، هزار و ۹۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۲۰۹ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی و ۱۱۳ دختر بازمانده از تحصیل، ۵۳ دانشجو دختر و پسر و ۱۰۴ سالمند تحت مشاوره گروهی قرار گرفتند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران بیان کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران همچنین از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اینکه پنج نفر از زنان سرپرست خانوار با بهره‌مندی از خدمات مشاوره اقدام به ازدواج مجدد کرده‌اند؛ عنوان کرد: همچنین ۱۰ نفر از متقاضیان متارکه، با ارائه خدمات مشاوره از طلاق جلوگیری به عمل آمد و سه نفر از متقاضیان مشاوره شده در جهت درمان اعتیاد بهبودیافته‌اند و ۲۸ نفر نیز تحت درمان هستند.

کریمی اصل گفت: بسیاری از مددجویان برای حرکت به سمت توانمندی، نیازمند مشاوره تخصصی هستند تا بتوانند با مدیریت مناسب فکری و عملی، سبک زندگی خود را تغییر دهند و در مسیر موفقیت قرار گیرند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران یادآور شد: هم‌اکنون کمیته امداد استان تهران با ۴۰ مرکز مشاوره برای ارائه خدمات مشاوره فردی به مددجویان نیازمند قرارداد و تفاهم‌نامه دارد که از این تعداد ۲۱ مرکز به‌طور رایگان به جامعه هدف خدمات مشاوره ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

بهره مندی 5 هزار و 900 مددجوی تهرانی از خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار