مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰ هزار و ۸۲ قلاده سگ و دام اهلی این استان از ابتدای امسال تاکنون علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

بیش از۱۰ هزار مورد واکسیناسیون هاری در سیستان و بلوچستان انجام شد به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی اظهار داشت: از آنجایی که بیماری هاری قابل انتقال بین انسان و دام است دامپزشکی وظیفه آموزش، ترویج، آگاه سازی دامداران و بهره برداران، مراقبت از بیماری هاری در دام‌های اهلی و واکسیناسیون دام‌های منطقه را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه انجام واکسیناسیون هاری در سیستان و بلوچستان امسال نسبت به پارسال رشد افزون بر ۲ برابری داشته است گفت: با توجه به حساسیت بیماری هاری در این مدت علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها توسط اداره دامپزشکی این استان برنامه‌های واکسیناسیون هاری توسط بخش‌های خصوصی نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: پیشگیری از هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به عنوان یک بیماری کشنده در بزاق حیوان پنهان شده و معمولا توسط گازگرفتن حیوان آلوده به فرد سالم منتقل می‌شود.

وی اجرای برنامه‌های آموزشی- ترویجی، طراحی و اجرای برنامه مراقبت از بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی دام‌های مشکوک و گزارش به موقع موارد مشکوک دامی به ادارات را از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به منظور کنترل و نظارت بر بیماری هاری در منطقه ذکر کرد.

به گفته معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل از ابتدای امسال تاکنون افزون بر هزار و ۲۰۱ نفر حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد در منطقه سیستان رخ داده است.

جواد اکبری زاده اظهار داشت: هفت نفر از ابتدای امسال تاکنون بر اثر ابتلا به بیماری هاری در شهر‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان فوت کرده اند.

انتهای پیام /ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار