کتاب «سربازان نیار» در اردبیل رونمایی شد

از کتاب«سربازان نیار» با نویسندگی ساسان ناطق در اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جمعی از مسوولین استانی و کشوری و اهالی روستای نیار از کتاب 549 صفحه ای «سربازان نیار» خاطرات کلام اکبرزاده نیار با نویسندگی ساسان ناطق رونمایی شد.

دراین مراسم محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور گفت: انقلاب اسلامی همه تعاریف از انسان و زندگی انسانی در جامعه را تغییر داد، حتی در بحث‌های سیاسی و اجتماعی معادلات را به هم زده و حتی توانسته نگاه جهانیان را به دین و عرفان دچار تحول كند.

وی با اشاره به نوع فعالیت‌های دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری سراسر كشور، افزود: بعضی مایلند انقلاب و جنگ به دست فراموشی سپرده شود و یا انحرافات و خدشه‌هایی بر آن ها وارد سازند كه البته همواره ناكام مانده و خواهند بود.

رئیس حوزه هنری کشور با تاكید براینكه وظیفه ما نشان دادن چهره واقعی از انقلاب و جنگ است و باید به دنبال معرفی الگو های والا در این حوزه باشیم، افزود: ادبیات غرب همواره به جنبه‌های پست زندگی انسانی و سقوط انسان پرداخته است كه نتیجه پرداختن به جنبه‌های منفی زندگی، تنها نا امیدی و پوچی است.

مومنی شریف با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری كه حوزه هنری را اصلی ترین متولی اجرای طرح تاریخ ادبیات شفاهی كشور دانسته اند، بیان داشت:  ایشان در این دیدار تاكید داشتند كه این كار باید با سرعت اجرا شود چرا كه از دست دادن شخصیت های بزرگ دفاع مقدس و انقلاب آفت بسیار بزرگی در این طرح به شمار می رود.

وی به تاریخ نگاری و خاطره نویسی وقایع انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره كرد و بیان داشت: تاریخ ما همواره با ادبیات ما قرابت و همبستگی داشته است و باید به ارزش های ادبی كارهای تاریخی توجه كنیم.

وی مشخصات اصلی دفاع مقدس را دینی بودن آن و وجود روحیه شهادت طلبی در آن بر شمرد و گفت: باید با این منطق و مشخصات دست به تولید آثار دفاع مقدس بزنیم و هیچ توجهی به منطق و روح حاكم بر ادبیات غرب نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/ح

رونمایی از کتاب سربازان نیار در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.