محرومیت از ارث به لحاظ حقوقی اعتبار ندارد

برنامه زنده «روزی بهتر» شبکه قرآن و معارف سیما موضوع وصیت و ارث را مورد بررسی قرار داد.

محرومیت از ارث به لحاظ حقوقی اعتبار نداردبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، مرضیه قاسم پور کارشناس حقوقی با حضور در برنامه زنده صبحگاهی «روزی بهتر» شبکه قرآن و معارف سیما به سوالات بینندگان پاسخ داد.

این کارشناس حقوقی در تشریح موضوع ارث و وصیت گفت: طول عمر انسان ممکن است کفاف انجام همه امور شرعی را ندهد که بتوانند به همه مطالبات و دیون خود رسیدگی کنند و در این موارد باید تکلیف اموال بعد از فوت مشخص بشود.

وی افزود: مکلفین باید طبق قواین ارث تعیین کنند که اموال در چه مسیری صرف شود و رعایت این شرایط موجب می شود تا این وصیتنامه نافذ و قابل پذیرش باشد.

قاسم پور با اشاره به موضوع محرومیت از ارث عنوان کرد : قانون می گوید افراد تنها می توانند تا یک سوم اموالشان را تعیین تکلیف و وصیت کنند مگر آن که ورثه اجازه بدهند تا فرد تمام اموالش را وصیت کند.

این کارشناس حقوقی تأکید کرد: محروم کردن فرزند و ورثه از منظر حقوقی بی اعتبار است چرا که موضوع وصیت با موضوع ارث کاملا متفاوت هستند. متوفی در زمان تنظیم وصیت اگر با انگیزه انتقام جویی، عصبانیت و کینه ورزی و یا با هر انگیزه دیگری کسی را از ارث محروم کن این وصیت نافذ نیست.

برنامه «روزی بهتر» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار