دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان از پرداخت ۲۰۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بیژن مقدم بیرانوند دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان با بیان اینکه طرح پرداخت ضربتی وام ازدواج تاثیر خوبی در پرداختی‌ها داشته، اظهار کرد: در مجموع سیستم بانکی، شاهد ۷۳ درصد پرداختی از ابتدای سال تا ۱۸ مهرماه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کل اعتبارات بانک خصوصی ۱۳۳ میلیارد ریال بوده که تاکنون چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معادل ۳۷ درصد اعتبارات پرداختی داشته که عملکرد نسبتا خوبی نیست.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان عملکرد بانک‌های دولتی را خوب ارزیابی و بیان داشت: کل اعتبارات بانک‌های دولتی ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۲۰۷ میلیارد آن معادل ۷۳ درصد پرداخت شده است.

مقدم بیرانوند تصریح کرد: از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه ۲۳ هزار و ۲۰۰ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده اند و پنج هزار و ۸۵۷ متقاضی دیگر در صف انتظار دریافت وام هستند.

وی بالاترین میزان پرداختی را متعلق به بانک ملی دانست و یادآور شد: بانک ملی لرستان با پرداختی ۴۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۸۵.۷ درصد و ۷۱۴ متقاضی در صف، بالاترین میزان را از نظر پرداختی و مصرفی دارا است.

این مسئول افزود: بانک‌های ملی، کشاورزی، مهر، صادرات، سپه، مسکن، ملت، توسعه تعاون، تجارت، رفاه، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و صنعت و معدن از جمله بانک‌های عامل دخیل در پرداخت وام ازدواج هستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های لرستان درصد پرداختی بانک کشاورزی را ۸۵.۳ خواند و گفت: بانک کشاورزی با ۲۹۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال پرداختی و ۵۰۶ متقاضی در صف انتظار، عملکرد خوبی داشته است.

مقدم بیرانوند عنوان کرد: بانک قرض الحسنه مهر با ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداختی و ۱۵۲ متقاضی در صف، بانک صادرات با ۲۶۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال پرداختی و ۲۶۸ متقاضی در صف و بانک سپه با ۲۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال پرداختی و ۴۸۵ متقاضی در صف، سه بانک دولتی دیگر با بهترین عملکرد هستند.

وی تاکید کرد: از بانک‌های دولتی و همچنین بانک‌های خصوصی انتظار می‌رود با پرداختی‌های بیشتر، نسبت به تسریع کار زوج‌های جوان مبنی بر پرداخت وام ازدواج اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

۲۰۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج درلرستان پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.