برگزاری نشست آموزشی شناخت جریان های تکفیری و سلفی

نشست آموزشی شناخت جریان های تکفیری و سلفی با حضور ائمه جماعات ، هیئت امنای مساجد و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در بندرعباس برگزار شد.

برگزاری نشست آموزشی شناخت جریان های تکفیری و سلفیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حجت الاسلام عبد الله علی بخشی محقق و پژوهشگر حوزه در این نشست گفت: گروه های تکفیری با هدف اسلام هراسی، جلوگیری از رشد و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و همچنین جلوگیری از گرایش های جهانی به مذهب اهل بیت (ع) و ارائه تصویر انحرافی از شیعه بوجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت بیشتر از شیعه از وجود گروه های تکفیری صدمه دیده است، افزود: آثار فرهنگی اهل سنت در مبارزه با جریان های تکفیری بیشتر از شیعه است ، بنابراین باید حساب گروه های تکفیری را از جامعه اهل سنت جدا کرد .


این پژوهشگر گفت: گروه های تکفیری و سلفی معتقدند که اسلام از مسیر واقعی و اصیل خود منحرف شده است.


حجت الاسلام عبد الله علی بخشی افزود: آنها بمب گذاری را جهاد می دانند و معتقدند که اگر کسی جهاد نکند مسلمان نیست و باید تکفیر شود.


وی گفت: گروه های تکفیری و سلفی در توجیه عملیات انتحاری می گویند: بی گناهانی که در جریان بمب گذاری ها کشته می شوند، به بهشت می روند و باید سپاسگذار باشند و آنهایی که گناهکار هستند به این وسیله به سزای اعمال خود می رسند.


وی افزود: صد ها جریان سلفی در 180 کشور جهان شکل گرفته که هر یک خود را مسلمان واقعی می پندارند و دیگران را تکفیر می کنند.


حجت الاسلام عبد الله علی بخشی افزود: داعش تنها یکی از جریان های تکفیری و سلفی است که برگرفته از یک تفکر انحرافی است .


وی گفت: همچنان که داعش در حال نابودی است باید تفکر داعشی نیز باقی نماند.


این پژوهشگر افزود: رژیم سعودی به عنوان پرچمدار وهابیت در جهان، یکی از سکولارترین کشورها است زیرا هیچ اعتقادی به مبانی دینی ندارد و از دین تنها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند.


وی گفت: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بر تعامل با اهل سنت استوار است اما به شدت در مقابل گروه های تکفیری و سلفی ایستاده است.


حجت الاسلام عبدالله علی بخشی افزود: با توجه به اینکه تفکر دینی شیعه برآمده از فرهنگ دینی اهل بیت است، توانسته تفکرات انحرافی را کنترل کند.


انتهای پیام/ر

نشست آموزشی شناخت جریان های تکفیری و سلفی در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.