مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی سد «ماشکید سفلی» در چند روز آینده با حضور مقامات کشوری در سراوان آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی سد «ماشکید سفلی» به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در این خصوص  اظهار داشت: سد «ماشکید سفلی» در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر سراوان و در محل تلاقی دو شاخه رودخانه «روتک» و «ماشکید سفلی» بر روی رودخانه «ماشکید» جانمایی شده است.

وی درباره اهداف احداث این سد گفت: بهره برداری از سیلاب‌های فصلی به منظور تامین آب شرب شهر‌های سراوان و سیرکان و بهبود کشاورزی و همچنین جلوگیری از آسیب سیلاب‌های مخرب از مهمترین اهداف ساخت سد «ماشکید سفلی» است.

جعفری  اشتغال زایی و ارتقاء وضعیت اقتصادی و اجتماعی و همچنین جلوگیری از خروج روان آب‌های رودخانه «ماشکید» از مرز را از دیگر اهداف ساخت این پروژه دانست و افزود: سد ماشکید سفلی از نوع بتنی غلطکی با ارتفاع ۳۶ متر از پی وحجم مخزن ۱۱۵ میلیون متر مکعب ودارای سرریز بتنی آزاد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان درباره تخصیص آب این سد، اظهار داشت: حجم آب قابل تنظیم این سد ۱۹.۵ میلیون متر مکعب است که ۱۲.۵ میلیون متر مکعب برای شرب، ۶ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و یک میلیون متر مکعب سهمیه صنعت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

عملیات اجرایی سد «ماشکید سفلی»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار