مختاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شگرد تولید کننده داخلی برای فروش محصولات با برند خارجی/ کلاهبرداری با فاکتور جعلی

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز از دستگیری ۲ فروشنده کلاهبردار یخچال های با برچسب خارجی خبر داد.

شگرد تولید کننده داخلی برای فروش محصولات با برند خارجی/کلاهبرداری با فاکتور جعلیعلی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: افرادی شرکتی راه اندازی کرده بودند و در این شرکت یخچال تولید و بر روی این یخچال‌های داخلی لیبل برند‌های خارجی الصاق می کردند.

مختاری به شگرد فروش این کلاهبرداران اشاره کرد و بیان کرد: این متهمان تولیدات خود را با این مضمون که محصول خارجی هستند و تازه خریداری شده‌اند، در سایت دیوار عرضه می‌کردند و خریداران را فریب می‌دادند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز عنوان کرد: مشتری به منزل فروشنده جهت خرید یخچال مراجعه می‌کرد و این کلاهبردار با ارائه فاکتور جعلی به خریدار اعلام کرده بود که این یخچال خارجی را به قیمت مشخصی خریده و هنوز از آن استفاده نکرده است و قصد دارد آن را به قیمتی کمتر از قیمت فاکتور بفروشد.

وی گفت: نهایتاً شگرد این متهمان برای دستگاه‌های نظارتی آشکار شد و دو تن در این راستا دستگیر شدند و پرونده تخلفاتی برای متهمان تشکیل شد.

مختاری گفت: شرکت مذکور پلمپ شد و به دنبال آن ۵ دستگاه یخچال کشف و پرونده جهت رسیدگی به شعبه بدوی ارجاع شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Masoud
۱۹:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
تاریخ : 97/09/18
بنده برای منزلم به دنبال خرید یخچال و فریزر هستم که بخاطر کسر بودجه و افزایش بی حساب و کتاب قیمتها بدنبال خرید کالای دست دوم هستم
امروز وقتی به یک آدرس در تهران پارس با خانواده ام برای دیدن یخچال و فریزر وارد شدیم متوجه قلابی بودن یخچال و فریزر خارجی شدیم و با زحمت از آنجا بیرون آمدیم و قطعا اعلام میکنم که همین شخص در منزل دیگری داخل نشسته بود و فروشنده دیگری پاسخ ما را می داد و همین یخچال و فریزر قلابی را که خودم ایراد فیک بودن کار و تکه نخی که از کنار مارک روی یخچال بیرون زده بود را دیده بودم و تا شب در سایت دیوار و شیپور کلی تحقیق کرده ام و دنبال یخچال و فریزر گشتم که متوجه شدم عکس همان یخچال و فریزر با چندین شماره تلفن همراه مختلف مربوط به ایرانسل با 5 آدرس مختلف که سه تای آنها در خلیخ هستند به اسم اینکه ما جای کافی نداریم اقدام به فروش یخچال و فریزر های قلابی با مارک های خارجی میکنند و برای عدم فروش همین یک فقره کالا که حدود 8 میلیون است و به گفته خودشان 5 میلیون زیر قیمت است و جنس هم آکبنده درخواست پرداخت بیعانه حداقل 2 میلیون تومانی هم میکنند.
امثال اینها در کشور زیاد هستند مانند همان پیامک چوپانی که سکه و کوزه پیدا کرده و به اعمه قسمت میده که کمکش کنید ولی ده هزار برابر تمام کلاه برداران این چنینی نیروی امنیتی داریم که از محل عوارض و مالیات های حقوق کارمندها گرفته تا چیپس و پفک حقوقشان تامین میشود.
آیا کسی هست که به اینها رسیدگی کنه؟
آیا واقعا من که یک شهروند عادی هستم و زندگیم زیر خط فقره باید زودتر متوجه اینطور کلاه برداری ها بشوم یا آنهایی که هر اطلاعاتی نسبت به هفت پشت هرکسی که بگید رو دارند؟
با این حال فکر کنم این خواسته ام در نهایت به همین شکل آرزو باقی بماند و به تجربه ثابت شده که هیچ امیدی نیست.
آخرین اخبار