آمادگی اداره امور مالیاتی در راستای همکاری با تولیدکنندگان

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: اداره امور مالیاتی آماده همکاری و حمایت از تولیدکنندگان را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علیرضا الوندی مدیرکل امور مالیاتی در دیدار با مهندس مرادنیا استاندار کردستان با اشاره به میزان و وضعیت وصولی مالیات در استان گفت: بدلیل اینکه استان کردستان از لحاظ اقتصادی کمتر توسعه یافته است لذا از نظر میزان وصول مالیات جزو استان های آخر در سطح کشور هستیم.

الوندی در این دیدار بيان کرد: حمایت از تولیدکنندگان و تسهیل شرایط تولید از لحاظ مالیاتی مورد توجه ویژه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است و قوانین حمایتی نیز در این رابطه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مالیات وصولی امسال استان در مقایسه با سال گذشته افزایشی نداشته است، افزود: میزان اعتبار تخصیص داده شده از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداریها و دهیاری ها بالغ بر 285 میلیارد ریال بوده است که نسبت به شش ماهه اول سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با تصریح این مطلب که صادارات کالا از مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده معاف است، اظهار داشت: در مرزها بدلیل سوءاستفاده از کارتهای بازرگانی، بیشتر از درآمدهاي مالياتس شاهد فرار مالیاتی هستیم.

در ادامه دیدار مهندس مرادنیا استاندار کردستان با قدردانی و تشکر از مجموعه اداره کل امور مالیاتی ضمن برشمردن مشکلات و محدودیت های کار در این مجموعه اظهار امیدواری کرد که با کمک همه دستگاههای مرتبط شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال در استان باشیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیرکل امور مالیاتی در دیدار با مهندس مرادنیا استاندار کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.