مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: طرح موضوع جعلی هفت آبان توطئه دیگری از طرف دشمنان ملت ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در هفتمین شب شعر عاشورایی در جمع عشایر مناطق جنوب کشور با اشاره به تبلیغات رسانه‌های بیگانه برای توجه دادن مردم به موضوعی جعلی بنام هفت آبان، گفت: تلاش تبلیغاتی بنگاه‌های دروغ پراکنی غرب و حرف بی سند قلم به مردانی که خیانت‌های پی در پی شان برای این ملت آشکار است در جعل تاریخ محکوم به شکست است.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره شب شعر عاشورایی عشایر کشور این کار را نمونه‌ای موفق از آتش به اختیار انقلابی عنوان کرد و افزود: برگزاری این یادواره ها، نشانه‌ای از فرمان آتش به اختیاری است که رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) ترسیم کردند.

سهرابی با اشاره به اینکه اشعاری که شاعران عشایر در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) سرودند، از زلال فطرت پاک نشات گرفته است، گفت: مردم ما هر جا که بیرق امام حسین (ع) برپا باشد، در زیر آن بیرق جمع می‌شوند و امام حسین (ع) را یکی از مهمترین عوامل اتحاد مردم از هر شهر و دیاری دانست.

مدیر کل صدا و سیمای فارس با اشاره به وقایع تاریخی و نقش عشایر در مقابله با نظام سلطه در تاریخ کشور متعدد و حضور بی نظیرشان در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران معادلات و نقشه‌های ابر قدرت‌های زمان را در چپاول ملت‌های مظلوم نقش بر آب کرد و موجب تقویت جبهه حق در مقابل جبهه باطل شد و عصبانیت آمریکا در این چهار دهه از این موضوع نشات می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی انکار ناشدنی دارند، اظهار داشت: دشمن در این ۴۰ سال از هر روشی برای ضربه به این انقلاب اسلامی استفاده کرده است و بیش از یک دهه است که تهاجم به فرهنگ اصیل و تلاش برای جایگزینی رفتار‌ها و سبک زندگی غربی را در دستور کار دارد و ابزار دیروز و امروزش شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است از این رو باید احساس خطر کرد چرا که سبک زندگی ایران و اسلامی ما را هدف قرار داده است.

سهرابی گفت: برای اینکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود را از دست ندهیم، باید به اصالت‌ها برگریم و از فرهنگ و ارزش‌های خود دفاع کنیم، آداب و رسوم را ارج نهیم و خرده فرهنگ ها‌ی ارزشمند خود را گرامی داریم با و آن‌ها را در جامعه نشر دهیم.

مدیر کل صدا و سیمای فارس در پایان یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل و مقابله با این تهاجم را افزایش سواد رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: امروزه هر فرد در جامعه وظیفه دارد بکوشد سواد رسانه‌ای خود و اطرافیان را افزایش دهد چرا که یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانستن و آگاه بودن از ترفند‌های رسانه‌ای دشمن است.
انتهای پیام/ر

برگزاری هفتمین شب شعر عاشورایی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.