مدیر کل ثبت احوال قم:

مشارکت 39 درصدی قمی ها در طرح کارت ملی هوشمند

مرادی از مشارکت 39 درصدی شهروندان در طرح کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت:تا کنون 348 هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده است.

مشارکت 39 درصدی قمی ها در طرح کارت ملی هوشمندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ مرادی ،مدیرکل ثبت احوال قم با بیان این که پروژه ی کارت ملی هوشمند از سال 91 برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت  در استان اجرایی شده اظهار کرد:سرعت،امنیت و به روز رسانی اطلاعات هویتی از ویژگی های کارت ملی هوشمند است.

وی با اشاره به این که 359 هزار و 433 تن در سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در قم ثبت نام کرده اند افزود: از این تعداد 348 هزار و 747 هزار تن کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.

مرادی با اشاره به این که جمعیت 15 سال به بالای استان 935هزار نفر است گفت:39 درصد شهروندان در طرح کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند.

مدیر کل ثبت احوال قم عنوان  کرد:خیلی از شهروندان همیشه یکسری کارت‌های شناسایی، اعتباری و بانکی همراه خود دارند و بیشتر مواقع هم نگران گم و یا دزدیده شدن آنها هستند. نگهداری از این کارها چندان آسان نیست ودرصورت مفقود شدن هر یک از آنها، برای صدور کارت المثنی باید فرآیند پیچیده‌ای را طی کرد.

 وی در ادامه افزود:هر یک ازکارت های هویتی افراد  امکان جعل وجود دارد گفت:کارت ملی هوشمند، مجموعه‌ای از اطلاعات فردی و هویتی را در خود دارد و با توجه تدابیر امنیتی ویژه  از جمله اثر انگشت ، به‌نظر نمی‌رسد که بشود آن را به راحتی جعل کرد و اطلاعات هویتی را تغییر داد.

مرادی  با تاکید بر این که مدت اعتبار کارت های ملی کاغذی تا پایان سال 96 است گفت: متقاضیان برای  پیش ثبت نام کارت ملی هوشمند به سامانه ثبت احوال به نشانیncr.ir مراجعه کنند.

مدیر کل ثبت احوال قم با بیان این که 19 دفتر پیشخوان و 5پست در استان قم برای تکمیل مراحل ثبت نام و  تهیه کارت ملی هوشمند فعال است گفت: برای دسترسی راحت تر مردم بخش های پنجگانه استان قم به خدمات صدور کارت ملی هوشمند، دفتر خدمات صدور کارت ملی هوشمند در شهر جعفریه فعال است.

وی با توجه به این که بیومتریک، یک فناوری  برای جلوگیری از جعل هویت افراد است، گفت اطلاعات بیومتریک با اندازه‌گیری و ثبت دقیق خصوصیات بدن فرد، مثل اثر انگشت و عنبیه انجام می‌شود که ویژگی‌هایی منحصر به‌فرد هستند، کارت‌های ملی هوشمند هم اطلاعات بیومتریک هر فرد را در خود ذخیره دارند که علاوه بر آن، امضای الکترونیک افراد نیز در این کارت ذخیره می‌شود. 

مرادی گفت : کارت های ملی هوشمند می تواند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک، موجب توزیع عادلانه فرصت ‌ها، کاهش بسیاری از هزینه ‌های دولت، مردم و بنگاه ‌ها شود.

انتهای پیام/ش

39 درصد قمی ها در طرح کارت ملی هوشمند مشارکت کرده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار