حضور رئیس سابق و جنجالی فیفا در جام جهانی روسیه

رئیس سابق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، با وجود محرومیت، به دعوت رئیس جمهور روسیه برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۸، به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،سپ بلاتر رئیس سابق فیفا که تا سال ۲۰۲۱ از حضور در کلیه فعالیت‌های فوتبالی محروم است، به خبرگزاری فرانسه گفت: به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی سال آینده به روسیه سفر خواهد کرد.
بلاتر ۸۱ ساله در گفتگو با‌ای اف پی گفت: من به جام جهانی روسیه خواهم رفت. از طرف رئیس جمهور پوتین، دعوت‌نامه‌ای دریافت کرده‌ام.


او در مصاحبه‌ای در زوریخ گفت: "من نمی‌دانم برای چه مدتی به روسیه خواهم رفت. آیا برای بازی افتتاحیه یا آنجا حضور خواهم داشت یا بازی فینال؟ نمی‌دانم. "از آنجا که من نمی‌توانم در فوتبال فعالیت کنم و من کاری هم برای انجام دادن ندارم، شاید تنها یک دیدار کوتاه خواهم داشت. "

بلاتر گفت، میشل پلاتینی رئیس سابق اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) هم که  4 سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم است، از سوی پوتین به این رقابت‌ها دعوت شده است.


اما به گفته یکی از دوستان نزدیک پلاتینی، او دعوتنامه‌ای از پوتین برای رفتن به جام جهانی دریافت نکرده و او نمی‌داند پلاتینی تابستان آینده چه کار خواهد کرد.

بلاتر که نهاد حاکم بر فوتبال جهان را به مدت ۱۷ سال مدیریت کرد، در سال ۲۰۱۵ در اوج رسوایی فساد مالی از ورزش کنار گذاشته شد.
کمیته اخلاقی فیفا بلاتر را به دلیل دریافت ۲.۱ میلیون دلار وجه غیرقانونی از پلاتینی، رئیس وقت یوفا، شش سال از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرد.

بلاتر پیش از این اعلام کرده بود که قصد ندارد در جام جهانی غیبت کند. او از زمان شروع کار در فیفا در دهه ۱۹۷۰ در این تورنمت معتبر جهانی حضور داشته است.

گفتنی است، در رقابت های یورو 2016 ،با وجود محرومیت پلاتینی به او  اجازه حضور در ورزشگاه داده شد

انتهای پیام/


حضور سپ بلاتر در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.