ابوالقاسمی در همایش پزشکان درمانگر تلاسمی مطرح کرد:

ازدواج‌های فامیلی عامل اصلی بروز بیماری تالاسمی

رئیس انجمن خون و سرطان ایران گفت: یکی از علت‌های اصلی بروز بیماری تالاسمی ازدواج‌های فامیلی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن ابوالقاسمی رئیس انجمن خون و سرطان ایران صبح امروز در مراسم همایش سراسری پزشکان درمانگر تالاسمی ایران که در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: در حدود ۸۰۰ هزار زوج آزمایش‌های اولیه تالاسمی را انجام داده و این کار سالانه بیش از ۳ هزار ناقل تالاسمی را شناسایی می‌کند.

ابوالقاسمی بیان کرد: این افراد باید مورد درمان قرار بگیرند تا عامل ناقل آنها را دچار مشکلات بعدی نکند.

وی با بیان اینکه تعداد درمانگاه‌های تالاسمی در کشور ۲۵۰ مرکز است گفت: در حال حاضر برای تهیه هر کیسه خون ۱۲۰ دلار هزینه می‌شود.

رئیس انجمن خون و سرطان ایران عنوان کرد: آموزش و به روز رسانی و ارائه خدمات بیماران در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و در آینده نزدیک ما شاهد این اتفاق خوشایند هستیم.

ابوالقاسمی با بیان اینکه بیماری‌های ژنتیک و مزمن زیادی در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: یکی از علت‌های اصلی بروز بیماری تالاسمی ازدواج‌های فامیلی است.

وی با اشاره به اینکه آگاهی رساندن به بیماران تالاسمی مسئله مهمی است تاکید کرد: ما با بهره گیری از توان پزشکان عمومی درصدد ارائه خدمات مناسب به این بیماران هستیم.

ابوالقاسمی ادامه داد: تربیت پزشکان متخصص هزینه درمان این بیماران را گران می‌کند و به همین خاطر برای کاهش هزینه‌ها باید از توان پزشکان عمومی استفاده شود.

وی اظهار کرد: هزینه هر بیمار تالاسمی در سال را نزدیک به ۹ هزار دلار است و در مجموع در سال ۲۰۰ میلیون دلار صرف بیماران تالاسمی می شود.

رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران گفت: این رقم بالایی است که بر دوش خانواده ها و نظام سلامت است.

انتهای پیام/

عوامل اصلی ابتلا به بیماری تالاسمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار