سرپرست استانداری اردبیل؛

محدودیت های گمرک بیله سوار برطرف می شود

سرپرست استانداری اردبیل گفت: موانع و محدودیت ها در گمرک بیله سوار مورد انتقاد صادرکنندگان و وارد کنندگان است و باید این موانع برطرف شود تا روند صادرات و واردات در این گمرک بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اقبال عباسی، سرپرست استانداری اردبیل در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: محدودیت های گمرک بیله سوار باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکل در ارتباط با زیر ساخت ،جاده و یا مجوز است هرچه سریع تر رفع شود.

وی بیان کرد: برخی محدودیت ها و اعمال نشدن تخفیف های گمرکی و نیز تخصصی نشدن گمرک بیله سوار مغان مشکلاتی را برای صادرات کالاهای داخلی ایجاد کرده که لازم است مسئولان گمرک برای حل آنها اقدام کنند.

سرپرست استانداری اردبیل گفت: اعمال تخفیف های گمرکی مانند سایر گمرکات در بیله سوار و تخصصی نمودن گمرک آن در حد گمرک آستارا پیگیری می شود.

عباسی تصریح کرد: عایدات استان اردبیل از درآمد تزانزیتی گمرک بیله سوار باید احصا شود.

وی افزود: تعاونی های مرزنشینان در دولت تدبیر و امید با هدف اشتغالزایی وکسب درآمد برای مرزنشینان مورد توجه است ولی موانع و نواقصاتی در این مورد وجود دارد که باید برطرف شود .

سرپرست استانداری اردبیل بیان کرد: تعاونی های مرزنشینان تا 50 دلار می توانند بدون عوارض گمرکی کالا وارد کنند که مزیت خوبی برای آنها محسوب می شود .

عباسی گفت: بانک ها موجب رونق واحدهای تولیدی شده و انتظار این است که بانک ها بیش از این در پرداخت تسهیلات همت کنند.

وی افزود: دولت در نظر دارد برای حمایت از بخش خصوصی بسته حمایتی را که قبلا مسکوت شده بود به صورت غیر نقدی به بخش خصوصی ارائه دهد.

 

انتهای پیام/ح

روند صادرات و واردات گمرک بیله سوار بهبود یابد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.