در سال جاری؛

سنجش سلامت بیش از 77 هزار دانش آموز ورودی اول ابتدایی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از سنجش سلامت 77 هزار و 679 دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی خوزستانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به سنجش سلامت 77 هزار و 679 دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی در استان اظهار داشت: از این تعداد دانش آموز 67 هزار و 22 نفر به مدارس عادی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 667 نفر به مرحله سنجش تخصصی ارجاع داده شدند و 3 هزار و 923 نفر مشکوک به مشکل بینایی، یک هزار و 181 نفر دارای مشکل شنوایی و 99 نفر نیاز به ارزیابی جسمی و حرکتی داشتند.

ممبینی اذعان داشت: همچنین از این تعداد 4 هزار و 168 نفر به مرحله آمادگی تحصیلی، یک هزار و 290 نفر نیز بیش از یک مشکل و 48 نفر به مرحله تخصصی رفتاری ارجاع داده شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه افزود: سال گذشته 15 هزار نوآموز دوره پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که این تعداد امسال به پایه اول ابتدایی وارد شدند و دیگر مورد سنجش سلامت قرار نگرفتند که با احتساب این تعداد علاوه بر دانش آموزان پایه اول که امسال مورد ارزیابی قرار گرفتند در مجموع 92 هزار دانش آموز ورودی پایه اول ابتدایی سنجش سلامت شدند.

این مقام مسئول اظهار کرد: از این تعداد نوآموز که سنجش سلامت شدند 19 هزار و 98 نفر بدون مشکل بودند و به مدرسه عادی معرفی شدند.

علی ممبینی بیان داشت: همچنین در این سنجش یک هزار و 360 نفر به مرحله آمادگی تحصیلی و 3 هزار و 338 نفر به متخصص ارجاع داده شدند.

وی اذعان کرد: از این تعداد یک هزار و 203 نفر دارای مشکل بینایی، 285 نفر دارای مشکل شنوایی و 21 نفر به ارزیابی تخصصی جسمی- حرکتی معرفی شدند و 514 نفر مشکوک به داشتن بیش از یک مشکل بودند.

ممبینی با اشاره به اینکه 105 هزار نفر امسال 2 دوره اول ابتدایی و پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرا گرفتند گفت: پیش بینی شده است که امسال در دوره پیش دبستانی 26 هزار نوآموز و در دوره اول ابتدایی 80 هزار نفر مورد سنجش سلامت قرار گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سنجش سلامت گروه های هدف همچنان ادامه دارد بیان کرد: در حال حاضر در اهواز 2 پایگاه سنجش سلامت فعال است و در برخی از شهرستان ها نیز پایگاه های فعال وجود دارد.

انتهای پیام/گ

بیش از 77 هزار دانش آموز ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.