رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مطرح کرد:

ورود افراد غیرحرفه‌ای در حوزه جراحی پلاستیک تهدیدی برای سلامت جامعه

بیزنی گفت: ورود افراد غیرحرفه‌ای در حیطه‌ جراحی زیبایی تهدیدی برای سلامت جامعه است و معضل صنف جراحان به حساب می‌آید.

ورود افراد غیرحرفه‌ای در حوزه جراحی پلاستیک تهدیدی برای سلامت جامعهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی بیژنی‌ رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در نشست خبری انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی و در جمع خبرنگاران، گفت: هیچ عملی بدون عارضه‌ نیست و عارضه همراه اعمال جراحی‌ است اما ورود افراد غیرحرفه‌ای به این حوزه و ناآگاهی پزشکان‌، تشدید عوارض و در برخی موارد مرگ افراد را به همراه خواهد داشت.

 وی در ادامه، افزود: توانمندی‌ انجمن جراحان پلاستیک‌ و جراحان پلاستیک‌ کشور که در مراکز درمانی و با مجوز حرفه‌ای و علمی ایفای نقش می‌کنند مطلوب است اما متأسفانه ورود افراد غیرحرفه‌ای در حیطه‌ جراحی زیبایی و پلاستیک تهدیدی برای سلامت جامعه است واز معضلات صنف جراحان به حساب می‌آید.

 بیژنی‌ گفت: در حیطه‌ جراحی‌ زیبایی باید مراجع قانونی دست به کار شوند و این معضل‌ را برطرف‌ کنند که چندی پیش نیز در نشستی که با رئیس انجمن پوست ایران و متولیان وزارت بهداشت داشتیم‌ تعدد تخلفات به همراه مستنداتی‌ به وزارت بهداشت ارائه شد که امیدواریم این معضل برطرف‌ شود.

 وی ضمن اشاره به توانمندی جراحان پلاستیک کشور، اظهار کرد: بحث جراحی زیبایی و پلاستیک با هزینه‌های بسیار پایین در کشور انجام می‌شود به گونه‌ای که راینوپلاستی‌ در خارج از کشور 6 هزار دلار و در ایران حدود 7 میلیون تومان است که توانمندی پزشکان و قیمت مناسب، زمینه‌ساز انجام اعمال جراحی گوناگون، حضور ایرانیان مقیم خارج و سایر کشورهای همسایه‌ در مطالبات جراحی زیبایی شده است و بحث گردشگری سلامت نیز در این حوزه پررنگ‌ شده است که مراکز جهانگردی‌ و متولیان سلامت باید آمار دقیق افراد از کشورهای همسایه را در موضوع جراحی‌های زیبایی‌ گزارش کنند.

330 پزشک زیبایی عضو انجمن جراحان ایرانی

 وی افزود: 330 نفر جراح پلاستیک و زیبایی‌ عضو انجمن جراحان ایرانی هستند که در کنگره‌ جراحی زیبایی و پلاستیک ایران که از 2 تا 5 آبان ماه در هتل اسپیناس‌ برگزار می‌شود میزبان جراحان پلاستیک از آمریکا، اروپا و همچنین جراحان داخلی خواهیم بود.

 بیژنی‌ گفت: ریاست این دوره از کنگره با  بهمن غریبیان‌ از جراحان نخبه ایرانی است و برای اولین بار مجوز کنگره از مجامع جهانی اخذ خواهد شد.

وی اظهار کرد: جراحی پلاستیک‌ فقط به جراحی بینی محدود نمی‌شود و شاخه‌های گوناگونی‌ دارد اما آنچه حائز‌ اهمیت است این است که بدانیم برخی موارد نظیر‌ آمبولی‌ چربی‌، عوارض جراحی نظیر جراحی‌های شکستگی‌های لگن‌، زایمان و غیره نیز همراه هر بیماری خواهد بود و تنها تخصص و تجربه پزشکان در مراکز درمانی معتبر کاهش عوارض را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم با قطع دست افراد غیرحرفه‌ای در حیطه‌ جراحی زیبایی‌ و پلاستیک‌ بتوانیم تضمین سلامت جامعه را بیش از پیش کنیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار