معرفی 4 نمونه گل محمدی برگزیده در خراسان جنوبی

4 نمونه گل محمدی از نظر عملکرد و بازده تولید اسانس و سازگار با شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی، در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  بیرجندی ، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این گونه ها، در بررسی و مقایسه عملکرد گل و اسانس نمونه های برتر، از بین 13 نمونه گل برگزیده کشوری 4 نمونه متناسب و سازگار با شرایط آب و هوایی غالب استان انتخاب شدند.


وی با بیان اینکه نمونه های مورد بررسی متعلق به شش استان کشور است افزود: از استان اصفهان 5 نمونه، مرکزی یک نمونه، تهران یک نمونه، خراسان سه نمونه، فارس دو نمونه و یزد یک نمونه انتخاب و در مدت 4 سال از نظر میزان زنده مانی و سازگاری، میزان تولید گل و اسانس در هکتار بررسی شدند.


بیرجندی هزینه این تحقیقات را 40 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: پس از بررسی های انجام شده در نهایت 4 نمونه به نامهای اصفهان 4 و تهران یک از نظر بازده تولید اسانس گل، نمونه های فارس یک و خراسان رضوی 4 از نظر عملکرد گل در هکتار در شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی انتخاب شدند.


رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: معرفی بهترین نمونه های گل محمدی از نظر میزان تولید گل و اسانس در هکتار هدف اصلی اجرای این طرح است که توسط خانم مرضیه تابع و با همکاری جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اجرا شده است.


در خراسان جنوبی 65 هکتار زیر کاشت گل محمدی است.
انتهای پیام/ک

4 نمونه گل محمدی سازگار با آب و هوای خراسان جنوبی معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.