کمبود امکانات خرمشهر برای هرس درختان کنوکارپوس

سرپرست شهرداری خرمشهر گفت:شهرداری خرمشهر برای هرس مابقی درختان کنوکارپوس با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛الوانی سرپرست شهرداری خرمشهر با بیان اینکه تاکنون 25 هزار اصله درخت کنوکارپوس در خرمشهر هرس شده است، گفت: شهرداری خرمشهر برای هرس مابقی درختان کنوکارپوس با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است.

منصور الوانی افزود: در راستای تصمیم شورای سلامت خوزستان، مقرر شد تا پیش از نخستین بارش پاییزی به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی، درختان کنوکارپوس در بعضی از شهرها از جمله خرمشهر هرس شوند.

وی با اشاره به وجود 35 هزار اصله درخت کنوکارپوس در خرمشهر گفت: شهرداری خرمشهر به وسیله سه اکیپ هرس و یک اکیپ شستشو تاکنون 25 هزار اصله درخت کنوکارپوس را هرس کرده‌اند. هر کدام از این اکیپ‌ها هفت نفره هستند که به دلیل محدود بودن دستگاه‌های بالابر در شهرداری، بالابر دو اکیپ نیز توسط پیمانکار تأمین شده است.

سرپرست شهرداری خرمشهر افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی دستور داده شد تا پیش از نخستین بارش پاییزی که حدود 10 روز دیگر است، هرس درختان کنوکارپوس کاملا انجام شود. اما با توجه به کمبود و محدودیت تجهیزات و امکانات شهرداری، در صورت عدم تأمین دستگاه بالابر، ممکن است در هرس مابقی درختان کنوکارپوس خلل ایجاد شود.

الوانی گفت: در جلسه با ستاد مدیریت بحران استان خوزستان در زمینه هرس درختان کنوکارپوس قول دادند تا روز دوشنبه هفته جاری چند دستگاه بالابر توسط سازمان آب و برق خوزستان در اختیار شهرداری خرمشهر به منظور هرس مابقی درختان کنوکارپوس داده شود.

وی افزود: البته با توجه به قولی که به ما دادند، پیش‌بینی می‌کنیم با تامین دستگاه‌های مورد نیاز تا 10 روز دیگر کار هرس درختان کنوکارپوس در خرمشهر به پایان برسد و تا قبل از اول بارش پاییزی تمامی درختان کنوکارپوس خرمشهر هرس شده باشند.

انتهای پیام/د

امکانات خرمشهر برای هرس درختان کنوکارپوس کافی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.