قادری فر خبر داد

آمادگی کامل نیروهای امدادی و راهداری در ایام اربعین

نماینده اورژانس کشور گفت:نیروهای امدادی و راهداری و هلال احمر در ایام اربعین آمادگی کامل برای خدمت رسانی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛مسعود شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی در پنجاه و نهمین جلسه کمیته هماهنگی طرح های ویژه ترافیکی اربعین که امروز(یکشنبه) با حضور نماینده های سازمان پزشکی قانونی،هلال احمر،راهداری،اورژانس، امداد خودرو برگزار شد، با ارائه گزارشی از میزان تلفات حوادث رانندگی اظهار کرد: در شهریور امسال ۱۷۵۶ تن در تصادفات رانندگی کشته شدندکه 2/6درصد تلفات افزایش داشته که از این تعداد 407نفر زن و بقیه مرد بودند.

جان باختن هزار و 711 نفر در حوادث رانندگی سال گذشته

وی افزود:سال گذشته 1711نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

شجاعی ادامه داد: خراسان رضوی، فارس و تهران بیشترین آمار کشته های تصادفات رانندگی را در شهریور ماه داشتند.

 قادری فر نماینده اورژانس کشور گفت:رئیس سازمان اورژانس از استانهای مرزی کشور عراق بازدید کردند و دستور دادند که دانشگاه های علوم پزشکی 4شهر ایلام،آبادان، اهواز و خوزستان در آماده باش کامل باشند.

وی افزود:در این 4شهر 588آمبولانس و 12اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی به زائران مجهز شدندو از استان های دیگر 180آمبولانس و 17اتوبوس آمبولانس به شهر های مرزی اعزام می شوند.

نماینده اورژانس کشور گفت: در هر 15کیلومتر از مسیر، یک آمبولانس مستقر شده است و در آمبولانس 3نیروی کارشناس و در هر اتوبوس آمبولانس 5نیرو حضور دارند.

وی گفت:در ایام اربعین 6فروند بالگرد برای امدادرسانی درنظر گرفته شده است و 4خودروی ارتباطی در 4مرز قرار دارند که به طور مستقیم با وزارت بهداشت در ارتباط هستند.

جابجابی 2 میلیون و 764 هزار زائر اربعین در سال گذشته 


پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تهران گفت: سال گذشته هزار دستگاه اتوبوس درون شهری به استانهای هم مرز با عراق اعزام شدند که به طور متوسط 250هزار نفر را جابجا کردند و در مجموع 2میلیون و 764هزار نفر را جابجا کردیم.

وی گفت:شهرداری تهران حدود2میلیون سوخت را با 4تانکر به کشور عراق جابجا کرد.

سنندجی افزود:اتوبوس های شرکت واحد شهرداری تهران بیمه تردد برون شهری را ندارندو اگر قرار باشد از آنها در جاده های برون شهری استفاده شود باید اتوبوس ها بیمه شوند.

خدمت رسانی 2 هزار و 300 اتوبوس شهری به زائران اربعین

نماينده وزارت كشور در این جلسه گفت: ٢٣٠٠ اتوبوس شهری شامل ١٣٠٠ اتوبوس در داخل كشور و ١٠٠٠ دستگاه در خاك عراق به زائران اربعين خدمات رسانی می کنند.

نماینده سازمان هلال احمر با ارائه گزارشی بیان کرد: هلال احمر کار اسکان اضطراری زائران را در 80پایگاه در سه استان انجام می دهد که 6هزارو 675نفر نیروی عملیاتی در داخل کشور و 1920نفر در کشور عراق به زائران خدمت رسانی می کنند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار