مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

مشکل واگذاری زمین‌های پسکرانه بندر شهید رجایی رفع شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار رفع مشکل واگذاری دو هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های پسکرانه بندر شهید رجایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اله‌مراد عفیفی‌پور امشب پس از بازدید مدیران ارشد استان هرمزگان از بنادر شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس در جمع خبرنگاران توسعه پسکرانه را از عوامل توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مجتمع بندری شهید رجایی اعلام کرد و اظهار داشت: در این راستا از مسئولان استان درخواست داریم مشکل واگذاری دو هزار و 700 هکتار از زمین‌های پسکرانه بندر شهید رجایی به این مجتمع را بخشی از آن دارای معارضاتی است، رفع شود.

وی ادامه داد: با اضافه کردن این پسکرانه می‌توانیم به درخواست‌های سرمایه‌گذاری بیشتری در بندر شهید رجایی پاسخ دهیم و در مسیر توسعه بیشتر استان هرمزگان گام برداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی 100 میلیون تن در سال است، افزود: 54 درصد صادرات و واردات کالای کشور از طریق بندر شهید رجایی به عنوان بندر هاب کانتینری کشور انجام می‌شود.

عفیفی‌پور دسترسی به بنادر شمالی کشور از طریق ریل و جاده، داشتن 53 کیلومتر خطوط ریلی، نزدیکی به تنگه هرمز و دسترسی به بازار مصرف 400 میلیون نفر در آب‌های آزاد را از ویژگی‌های بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی دارای 40 پست اسکله است و از یک میلیون و 800 هزار مترمکعب ظرفیت مخازن و 900 هزار مترمکعب ظرفیت بانکرینگ برخوردار است.

انتهای پیام/ب

رفع مشکل واگذاری زمین‌های پسکرانه بندر شهید رجایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.