مدیر پیشین سیا: مهمترین تهدید فراروی آمریکا، «کوته فکری» در داخل است

دیوید پترائوس به انتقاد از سیاست‌های داخلی اشتباه مقامات آمریکایی پرداخت.

مدیر پیشین سیا: مهمترین تهدید فراروی آمریکا، «کوته فکری» در داخل استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل نوشت: به دنبال تماس جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با همسر نظامی آمریکایی کشته شده در نیجر، مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با انتقاد از عدم حمایت دولت از خانواده های نظامیان گفت: مهمترین تهدید فراروی آمریکا، «کوته فکری» در داخل است.

دیوید پترائوس، ژنرال بازنشسته ارتش و مدیر پیشین سیا در گفتگو با ای بی سی نیوز گفت: بدیهی است که این یک وضع تاسف آور است. ما باید بصورت متحد پشت سر خانواده های نظامیان «گلداستار» بایستیم و با دلسوزی و پشتیبانی از آنها حمایت کنیم نه اینکه آنها را وارد سیاست های حزبی کنیم.

وی افزود: «متأسفانه، این نشانه آن چیزی است که من فکر می کنم، اکنون در حال تحت تاثیر قرار دادن کشور ماست. مهمترین تهدیدی که ایالات متحده با آن مواجه است «کوته فکری» (در داخل) است.

مدیر پیشین سیا در ادامه گفت: طرفداری شدید و حزبگرایی در سراسر کشور-بویژه در واشنگتن- ما را از حل تمام مسائلی که می توانیم با استفاده از آنها فرصت های فوق العاده ای (برای خود) فراهم کنیم باز می دارد.

این اظهارات پترائوس درحالی مطرح شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شش روز است درگیر «فدریکا ویلسون» نماینده دمکرات ایالت فلوریدا است؛ فردی که جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید را بخاطر تماس تلفنی وی (ترامپ) با همسر دیوید جانسون سربازی که به تازگی در جریان یک عملیات در مرز نیجر جان باخته، مورد انتقاد شدید قرار داده است.

ویلسون که در جریان تماس تلفنی بود، هفته گذشته گفت که ترامپ به همسر «دیوید جانسون» گفته بود که شوهر تو «می‌دانست برای چه کاری ثبت نام کرده بود. البته خوب هر وقت چنین اتفاقی بیفتد (یک نظامی کشته شود) این موضوع دردناک است».

ترامپ نیز بعد از آن با ویلسون جنجال داشته و در پیام توییتری خود وی را به جعل گزارش متهم کرد.

جان کلی نیز ویلسون را محکوم کرد و به دفاع از اظهارات ترامپ پرداخت. این جنجال تا روز یکشنبه (دیروز) نیز ادامه داشت و ترامپ در تازه ترین توییت خود ویلسون را «نماینده زن گیج و حواس پرت کنگره» توصیف کرد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد رئیس پیشین سیا از سیاست‌ داخلی آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار