طرح بیمه زنان خانه دار در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح بیمه زنان خانه دار در استان آغاز شده است و همه زنان و دختران 18 تا 50 سال می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

طرح بیمه زنان خانه دار در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عباس نورمحمدی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعبه تأمین اجتماعی محل سکونت خود، با ارائه درخواست و تحویل مدارک لازم، از حمایت‌های بیمه‌ای این سازمان برخوردار شوند.
وی مدارک لازم برای ثبت درخواست متقاضیان را شامل اصل و تصویر شناسنامه، کارت ملی و سه قطعه عکس عنوان کرد.
نورمحمدی با بیان اینکه دختران و زنان بین 18 تا 50 سال می‌توانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند افزود: کسانی که بالاتر از ٥٠ سال سن دارند نیز در صورت داشتن سابقه بیمه پردازی، این سابقه به حداکثر سن آنان افزوده می‌شود.
وی عنوان کرد: به عنوان مثال، چنانچه فردی ٥٤ ساله باشد و چهار سال نیز سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد، می‌تواند از بیمه زنان خانه دار بهره‌مند شود.
نورمحمدی ادامه داد: زنان خانه داری که حداقل ١٠ سال سابقه بیمه داشته باشند، بدون لحاظ شرایط سنی می‌توانند نسبت به ارائه درخواست و انعقاد قرارداد اقدام کنند.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: بانوانی که پیش از این در جایی مشغول به کار بوده‌اند و دارای سابقه بیمه تأمین اجتماعی هستند و به هر دلیلی ارتباط بیمه‌ای آنان قطع شده است و به کار اشتغال ندارند، می‌توانند بیمه خود را با عنوان بیمه زنان خانه دار ادامه دهند و از مزایای آن برخوردار شوند.
وی حمایت‌هایی را که مشمولان می‌توانند از آن برخوردار شوند شامل مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت اعلام کرد و گفت: متقاضیان هنگام ارائه درخواست می‌توانند یکی از سه نرخ ١٢، ١٤ و ١٨ درصد را انتخاب کنند.
نورمحمدی بیان کرد: امکان پرداخت حق بیمه هم به صورت ماهانه و هم به صورت دوره‌های سه ماهه، شش ماهه و یک ساله وجود دارد.
وی افزود: به منظور پرداخت حق بیمه، نیازی به مراجعه حضوری فرد به شعبه‌های تأمین اجتماعی نیست و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام و تحویل مدارک، با دریافت نام کاربری و رمز عبور، با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.samt.tamin.ir نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان کرد: چنانچه بانوان، نرخ حق بیمه ١٢ درصد را انتخاب کنند، از مزایای بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی برخوردار می‌شوند که حداقل مبلغ حق بیمه آن در سال جاری حدود یک میلیون و ٣٣٣ هزار ریال است.
نورمحمدی عنوان کرد: بانوان چنانچه نرخ ١٤ درصد را برگزینند، از بازنشستگی و مستمری مربوط به فوت قبل و بعد از بازنشستگی برخوردار می‌شوند و می‌بایست ماهانه حدود یک میلیون و ٥٥٥ هزار ریال پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که متقاضیان نرخ حق بیمه ١٨ درصد را انتخاب کنند، از مزایای بازنشستگی، مستمری مربوط به فوت قبل و بعد از بازنشستگی و هم چنین ازکارافتادگی برخوردار خواهند شد و حداقل مبلغ حق بیمه آن نیز در سال جاری حدود 2 میلیون ریال خواهد بود.

انتهای پیام/غ

حمایت بیمه ای از زنان خانه دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.