باقری در صحن علنی شورای شهر تهران:

700 مدرسه در تهران در بافت فرسوده قرار دارند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: در حال حاضر 700 مدرسه در بافت فرسوده شهر تهران قرار دارند و با کمترین طوفانی امکان فرو ریختن آن‌ها وجود دارد.

700 مدرسه در تهران در بافت فرسوده قرار دارندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در ابتدای شانزدهمین جلسه رسمی پنجمین دوره شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، به ارائه گزارش روند فعالیت‌های اجرایی، آموزشی، فرهنگی و نیروی انسانی آموزش و پرورش پرداخت.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر 700 مدرسه در شهر تهران در بافت فرسوده واقع شده‌ است، اظهار کرد: با کمترین طوفانی احتمال فرو ریختن این مدارس وجود دارد، همچنین یک هزار مدرسه نیز به مقاوم سازی نیاز دارند.

 وی تصریح کرد: سرویس مدرسه ویژه مدارس استثنایی که شهرداری تهران تامین آن را متقبل شده است، عامل ایجاد ترافیک در برخی از ساعات در پایتخت است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران خاطر نشان کرد: برخی از مدارس شهر تهران در معابری از جمله در کنار اتوبان‌ها و یا در کوچه‌های باریک دومتری واقع شده‌اند که این موضوع به لحاظ استاندارد صحیح نیست.

باقری با اشاره به نقش خانواده در تربیت دانش آموزان تصریح کرد: از عوامل اصلی تربیت کانون خانواده است و اگر تربیت به صورت صحیح صورت بگیرد، بسیاری از معضلات رفتاری دانش آموزان مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: مشکل اصلی در عدم صحیح تربیت دانش آموزان ناهماهنگی آموزش و پرورش، رسانه‌ها، خانواده و سایر نهادهای موثر با یکدیگر است و مجموعه‌های یاد شده  هر کدام به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، به همین دلیل تربیت صحیحی در قبال فرزندان و به ویژه دانش آموزان وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: در حال حاضر در دولت، مجلس، ستاد اقتصاد مقاومتی و سایر نهادهای دارای مسئولیت در خصوص معلولان کار می‌کنیم و این نتیجه ناهماهنگی‌های فوق است که افزایش معلولان آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

باقری اضافه کرد: آموزش و پرورش باید در مساله مدیریت شهری جا برای ایفای نقش داشته باشد و نگرش فعلی باید تغییر کند، چراکه با مدیریت فعلی مدارس بسته و حالت جمود داریم و کسی را برای دخالت در مساله تربیت دانش آموزان راه نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس یک تحقیق در شهر تهران 19.7 درصد پسران در دوره متوسطه دارای رفتار پر خطر جنسی هستند و همچنین 19.6 درصد دختران دارای خشم بالا هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، ادامه داد: 72 درصد مدارس شهر تهران به صورت دولتی، 18 درصد مدارس به شکل غیر دولتی و درصد باقی مانده به صورت مدارس خاص هستند که سایه نامناسب آن‌ها روی مدارس دولتی است.

باقری گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش 60 هزار نفر پرسنل دارد که اغلب آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اضافه شدن پایه ششم ابتدایی طی چند سال اخیر به مقاطع تحصیلی، افزود: اضافه شدن این مقطع تحصیلی باعث شد تا برای تامین معلم این پایه به 5 هزار نیرو نیاز داشته باشیم و در آن شرایط تنها توانستیم نیروهای بی کیفیت را برای تدریس پایه ششم اضافه کنیم تا کلاس مقطع ششم ابتدایی تعطیل نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: در بحث توزیع دوره ها، ۵۴ درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی، ۲۵ درصد در دوره متوسطه اول و ۱۶ درصد دانش آموزان نیز در دوره نظری مشغول به تحصیل هستند. همچنین ۵ درصد دانش آموزان تهرانی در دو رشته فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.

باقری ادامه داد: تهران جزء فقیرترین شهرهای کشور به لحاظ فضای آموزشی و توزیع کلاس درسی است.

وی با اشاره به پر شدن کلاس های درس با تعداد بیشتر از ظرفیت استاندارد آن ها گفت: بیشترین دانش آموزان تهرانی در کلاس های ۳۴ تا ۳۵ نفره درس می خوانند.

مدیر کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۱۰۰۰ باب مدرسه در تهران، یا متعلق به غیر بوده و یا اوقافی هستند و در مورد تامین فضای آموزشی در تهران با مشکلات بسیاری روبرو هستیم که شهرداری می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

باقری تاکید کرد: ۶۶ درصد دانش آموزان ارتباط عاطفی مناسبی با خانواده خود ندارند و همسالان خود را حامی خویش می دانند و این مسأله به مفهوم جایگاه ضعیف خانواده در جامعه امروز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار